اربعین

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با وجود اوج گیری بازگشت زائران شرایط مطلوبی در پایانه‌های مرزی و مسافربری کشورمان حاکم است و هیچ گونه مشکلی از پایانه‌های مرزی گزارش نشده است.

به گزارش ایراسین، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اطلاعیه شماره ۱۶ خود را جهت حضور زائران کربلای معلی و شرکت در آئین پیاده روی اربعین صادر کرد.

اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد مرکزی اربعین به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند:

۱. به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۵/۰۲ مصادف با ۱۸ ماه صفر: تعداد زائران عازم شده به کشور عراق ۳.۵۶۰.۰۰۰ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۲.۳۳۹.۹۷۳ نفر (مهران ۴۷ درصد، شلمچه ۲۷ درصد، چذابه ۸ درصد، خسروی ۱۲ درصد، تمرچین ۱ درصد و باشماق ۱ درصد)

۲. با وجود اوج گیری بازگشت زائران یک روز قبل از اربعین حسینی همچنان بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از زائرین عزیز به ایران بازنگشته‌اند.

۳. زائرین عزیز که فاقد وسیله شخصی می‌باشند، در برگشت به کشور به دلیل کثرت جمعیت زائران برگشتی در روز اربعین و کمبود احتمالی اتوبوس، در صورت امکان برگشت خود را به روز بعد از اربعین موکول نمایند.

۴ به اطلاع می‌رساند برای استراحت زائران در مرزهای اربعینی کشور پیش بینی استراحتگاه شده است، لذا توصیه می‌گردد زوار عزیز قبل از رانندگی و در صورت نیاز، حتماً استراحت لازم را در نظر داشته باشند.

۵. با وجود اوج گیری زائران شرایط مطلوبی در پایانه‌های مرزی و مسافربری کشورمان حاکم است و هیچ گونه مشکلی در هیچیک از پایانه‌های مرزی گزارش نشده است.

۶. برابر گزارشات واصله و بازدیدهای میدانی، زائران گرامی عموماً از وضعیت خود در حوزه‌های سلامت، امنیت، سهولت و عزتمندی رضایت کامل دارند.

۷. تعامل و همکاری دولت محترم عراق در اربعین امسال بی‌نظیر و مثال‌زدنی است که صمیمانه از این همکاری سپاسگزاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =