بیت کوین

صندوق‌های ETF بیت کوین در هفته منتهی به ایردراپ توکن داگز، ۷۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریده‌اند. تیم همستر نیز مدعی شد ایردراپ این بازی در تاریخ ۵ مهر انجام خواهد شد. با این حال شبکه TON پس از ایردراپ داگز با ۴۰ میلیون کاربر برای چند روز از دسترس خارج بود، با این وجود آیا ایردراپ همستر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر ممکن است؟

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی داده‌های شبکه نشان می‌دهد، صندوق‌های ETF بیت کوین در طول ۱۰ روز گذشته ۷۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریده‌اند. ضمن اینکه خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها دوباره شدت گرفت. در بازار رمزارزها خروجی یک رمز ارز از صرافی نشانه مثبتی برای حرکت صعودی قیمت‌هاست زیرا با این اتفاق احتمال فروش در کوتاه مدت کاهش پیدا می‌کنند. در واقع نهنگ‌ها پس از خرید یک رمز ارز با هدف سرمایه‌گذاری در میان مدت آن را از حساب صرافی به کیف‌های پول منتقل می‌کنند. گزارش کوین گلس نشان می‌دهد یکی از سنگین‌ترین خروجی‌های بیت‌کوین از صرافی‌ها در طول تاریخ طی روزهای گذشته اتفاق افتاد و اکنون بیت‌کوین موجود در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین سطح تاریخی سقوط کرده است.

خرید ۷۵۰ میلیون دلاری بیت‌کوین در هفته ایردراپ داگز/ آیا شبکه تلگرام توان ایردراپ همستر را دارد؟

در بازه‌های زمانی قبلی همزمان با این سطح خروجی از صرافی‌ها قیمت بیت‌کوین روند صعودی جدیدی را آغاز می‌کرد ولی در معاملات هفته گذشته بیت‌کوین بارها کانال ۶۰ هزار دلار را از دست داد و در کانال ۵۰ هزار دلار معامله شد. در واقع با وجود نشانه‌های مثبت در شبکه بیت‌کوین و سایر رمزارزهای بازار مانند اتریوم، قیمت‌ها بر مدار نزول قرار دارند. با این حال ایردراپ توکن داگز و خبر ایردراپ همستر همزمان با بازداشت مدیرعامل تلگرام حواشی بسیاری برای بازار رمزارزها داشت.

ایردراپ بازی‌های تلگرامی یکی پس از دیگری

هفته اول شهریورماه انتشار خبر بازداشت مدیرعامل تلگرام در فرانسه با ریزش رمز ارز TON متعلق به تلگرام همراه بود. توکن‌های معروف شبکه TON مانند رمز ارز نات کوین نیز به شدت ریزشی شدند ولی رمز ارز داگز به مرحله ایردراپ رسید. این بازی بر اساس تعداد سال فعالیت افراد در شبکه اجتماعی تلگرام ایردراپ می‌داد و پس یک روز پس از عرضه با استقبال شدیدی از سوی سرمایه‌گذاران همراه بود. حجم معاملات داگز تنها در یکی از صرافی‌های داخلی در ۴۸ ساعت پس از ایردراپ به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. قیمت ریالی هر داگز در صرافی‌های داخلی حدود ۷۰ تومان تعیین شد، اگرچه تا پایان هفته تا بیش از ۹۰ تومان نیز پیش‌رفت ولی اختلال گسترده در شبکه ارز TON پس از این ایردراپ خبر بدی برای سایر بازی‌های تلگرامی بود.

پس از ایردراپ داگز شبکه TON دچار اختلال گسترده شد و نقل و انتقال تا چند روز بعد نیز متوقف شد با این وجود تیم همستر اعلام کرد روز ۵ مهرماه به مرحله ایردراپ می‌شود. بر اساس آمار بازی تلگرامی داگز با نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر پس از ایردراپ و مراجعه تنها ۲۰ میلیون نفری کاربران برای دریافت توکن بازی به مشکل برخورد و به صورت کامل از دسترس خارج شد، با این وجود شرایط شبکه برای ایردراپ همستر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند همستر مجبور به تأخیر دوباره در تاریخ ایردراپ است، ولی این بازی تلگرامی بیش از ۱۰ مرتبه تاریخ ایردراپ خود را به تعویق انداخته است. دو هفته قبل مدیرعامل Simple در واکنش به تأخیر دوباره در ایردراپ همستر این پروژه را مرده اعلام کرده‌بود و این خبر با ریزش گسترده‌ای در کاربران همستر همراه بود. با این وجود انتظار می‌رود ایردراپ همستر بدون تأخیر در تاریخ ۵ مهر انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =