• ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 61082
  • readingTime: ۱ دقیقه
نصب پنل نیروگاه خورشیدی

رییس اداره امور عشایر سمیرم گفت: امسال ۳۲۰ خانوار عشایری در شهرستان سمیرم با دریافت پنل‌های خورشیدی به منبع انرژی پایدار و جدیدی دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۳۲۰ خانوار عشایری در شهرستان سمیرم با دریافت پنل‌های خورشیدی به منبع انرژی پایدار و جدیدی دست یافتند که هزینه این پنل‌ها ۴۲ میلیارد ریال است.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر مستقر در شهرستان سمیرم موفق به دریافت سیستم پنل خورشیدی شده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه سهمیه توزیع پنل خورشیدی بین عشایر سمیرم کم است و باید افزایش یابد، اظهار کرد: هر سال بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خانوار عشایری از این سهمیه بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این تجهیزات علاوه بر تأمین روشنایی و امکان شارژ تلفن همراه باعث افزایش امنیت دام‌ها عشایر می‌شود و باید تلاش شود که همه عشایر کوچرو به این سیستم تجهیز شوند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم، دامداری پایدار و حفاظت از منابع طبیعی را از ثمرات استفاده از پنل‌های خورشیدی در زندگی عشایر دانست و گفت: با توزیع این پنل‌ها علاوه بر کاهش نیاز عشایر به سوخت فسیلی و حفاظت از بوته‌ها و درختان، محیط زیست نیز حفظ خواهد شد.

شایان ذکر است که سمیرم با ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر، چهار بخش و پنج هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت روستایی، شهری و عشایری و ۴۵۵ هزار هکتار عرصه‌های ملی و طبیعی دارد؛ این شهرستان در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان است.

ایل قشقایی شامل طایفه‌های درّه شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکیاست هر سال با کوچ به ییلاق بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار رأس دام را با خود به مراتع سمیرم می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =