بورس

برآیند هفتگی شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن در نخستین هفته پس از تغییرات مدیریتی مثبت بود. میانگین ارزش معاملات خرد نیز بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت. اگرچه هنوز ارزش معاملات خرد با شرایط عادی بازار فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار سرمایه در هفته چهارم شهریورماه همزمان با معارفه رئیس جدید بر مدار صعود قرار گرفت. اگرچه شاخص کل در دو روز ابتدایی هفته نزولی بود ولی در ۳ روز پایانی هفته صعودی شد و برآیند هفتگی شاخص کل نیز مثبت به پایان رسید. شاخص در هفته چهارم شهریور با افزایش ۰.۵۴ درصدی از ۲ میلیون و ۸۵ هزار واحد به ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید. در صورت ادامه روند صعودی شاخص کل بورس در هفته آینده به مقاومت ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحد برخورد خواهد کرد. این محدوده در نیمه اول شهریور ماه مانع از ادامه روند صعودی بورس شد.

فرش سبز بورس با استقبال از رییس جدید

اگر شاخص کل محدوده ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحد را نشکند، احتمال آغاز یک موج نزولی جدید تا حمایت ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحد و سپس کف‌های پایین‌تر وجود دارد. در مقابل شاخص کل هم‌وزن شرایط صعودی بهتری را دارد و در طول هفته‌های گذشته به خصوص از نیمه شهریورماه به مراتب بیشتر از شاخص‌کل رشد کرد. این مسئله به معنای افزایش تقاضا برای سهام شرکت‌های کوچک‌تر در بازار سرمایه است. شاخص کل هم‌وزن در معاملات هفته چهارم شهریور ماه با افزایش ۱.۹۵ درصدی از ۶۷۴ هزار واحد تا ۶۸۷ هزار واحد رشد کرد.

فرش سبز بورس با استقبال از رییس جدید

اواسط مردادماه وقتی شاخص کل هم‌وزن کف حمایتی ۶۵۰ هزار واحد را از دست داد، بسیاری از فعالان بازار از احتمال کاهش بیشتر این شاخص تحلیل می‌کردند ولی برخلاف انتظارات شاخص‌کل هم‌وزن یک ماه صعودی را سپری کرد این شاخص محدوده مقاومتی سنگینی بازه ۷۰۰ هزار تا ۷۲۰ هزار واحد در پیش دارد. شکست قوی این محدوده به معنای شکست روند نزولی است. بسیاری از فعالان بازار سرمایه عقیده دارند، شکست این محدوده مقاومتی راحت نیست و شاید شاخص برای مدتی در این محدوده باقی بماند. با این حال میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته چهارم شهریورماه به روند صعودی هفته‌های قبل ادامه داد تا چراغ سبز دیگری برای رشد قیمت‌ها در بازار باشد.

فرش سبز بورس با استقبال از رییس جدید

میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته چهارم شهریور ماه با افزایش بیش از ۱۷ درصدی به ۳,۸۶۳ میلیارد تومان رسید. اگرچه این عدد هنوز با حد معمول ارزش معاملات در روندهای صعودی بازار سرمایه فاصله دارد ولی در هفته‌های گذشته روند صعودی داشت. میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نسبت به هفته سوم مردادماه بیش از ۱۲۹ درصد افزایش یافت و ادامه این روند صعودی خبر خوبی برای بورس در هفته‌های آینده است. سال گذشته در هفته چهارم شهریورماه این عدد بالاتر از ۴ هزار میلیارد تومان بود.

بسیاری از کارشناسان از احتمال ادامه روند صعودی بورس در هفته‌های آینده خبر می‌دهند. با این حال بازار سرمایه برای آغاز یک روند صعودی قدرتمند هنوز با چالش‌های بسیاری مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =