جشن تکلیف

جشن تکلیف دختران گامی نخست در مسیر بندگی و اطاعات خداوند است که دختران خانواده بزرگ فولادمبارکه با پوشیدن ردای بندگی و چادر سفید همچون فرشتگان زمینی گرد هم آمدند و در کنار والدین خود و به همت فولاد مبارکه این روز به یادماندنی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جشن تکلیف دختران، نقطه عطفی در مسیر بندگی است که شور و معنویت را در گام نخست با خود همراه کنند و شکوفه‌های تازه‌ای از ایمان و بندگی را در دل‌های پاکشان رویش دهند. در این مراسم، دختران معصوم با قلبی سرشار از عشق الهی و با افتخار، به دنیای مسئولیت‌های دینی قدم می‌گذارند. فرزندان خانواده بزرگ فولادمبارکه این لحظات را در کنار یکدیگر به بازی و شور و هیجان و شادی سپری کردند و دختران با پوشیدن ردای بندگی و چادر سفید، به سمت درک عمیق‌تری از ایمان و اطاعت خداوند حرکت کردند. در بدو ورود به این گردهمایی با شکوه، دختران بسته‌هایی از چادر نماز، قرآن و جانماز و خوراکی در دست داشتند و این فرشته‌های زمینی با بال‌های سفید صف به صف وارد سالن می‌شدند. هر نگاه، هر لبخند و هر دعا، نوری از امید و آینده‌ای روشن را برای آنان نوید می‌دهد. پدران و مادران نیز به یک سخنرانی جذاب با محوریت تقویت روابط خانوادگی با حضور دکتر فرهنگ دعوت شدند.

جشن تکلیف دختران  فولادمبارکه، گام نخست در مسیر بندگی

خاطره‌سازی جشن تکلیف دختران فولادمبارکه

محمد سامونی، رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری این جشن تکلیف ویژه دختران خانواده فولادمبارکه به خبرنگار ایراسین گفت: دخترانی که سال گذشته به سن تکلیف و ۹ سالگی رسیدند و یا در سال جاری قرار است که به سن تکلیف برسند در این گردهمایی با خانواده‌های خود حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: جشن تکلیف یک برهه خاص و آغاز یک دوره جدید در زندگی افراد است که سعی شده با برگزاری این جشن و هدیه‌ای که به دختران مکلف داده می‌شود، یک خاطره سازی و ذهنیت مثبت را برای آنها ایجاد کنیم و پیام ورود به دوره جدید را برای خانواده‌ها و فرزندان تداعی کنیم که از این لحظه مخاطب خاص خدا هستید.

سامونی با بیان اینکه قریب به ۲۶۰۰ نفر از خانواده‌های پرسنل فولادمبارکه در باغ فردوس و در ایام ولادت نبی اکرم (ص) مهمان این جشن بودند، گفت: برنامه‌های متنوعی برای فرزندان تدارک دیده شده که شامل بازی‌ها، نمایش عروسکی، نماز جماعت دسته جمعی می‌شود.

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه افزود: برنامه‌ای نیز با حضور دکتر فرهنگ برای پدران و مادران نیز برنامه‌ریزی شد که در خصوص مسائل مرتبط با به تکلیف رسیدن فرزندان صحبت کنند و برنامه بچه‌ها بدون حضور والدین برگزار شد.

جشن تکلیف دختران  فولادمبارکه، گام نخست در مسیر بندگی

خلق یک روز به یادماندنی در قالب جشن تکلیف دختران فولادمبارکه

حجت‌الاسلام محمدجواد نبوی، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی فولاد مبارکه در خصوص برگزاری این برنامه به خبرنگار ایراسین گفت: دختران در سنی بودند که بیشتر به بازی و تفریح می‌پرداختند و احیاناً به دلیل تکلیف نبودند برخی موارد را رعایت نمی‌کردند اما اکنون به سن تکلیف سن بندگی و شروع مسائل شرعی به صورت مسئولانه رسیدند.

وی با بیان اینکه آغاز رسیدن به سن تکلیف و بندگی را در قالب یک جشن بسیار زیبا به عنوان یک روز به یادماندنی برای آنها تدارک دیدیم، تصریح کرد: این جشن باعث می‌شود که خاطره چنین روزی برای همیشه برای آنها تداعی روزهای خوب باشد و باید آوردند که احکام شرعی را رعایت کنند و مجریان و سخنرانان نیز با زبان کودکانه مسائل مربوط به پوشش و نماز و بندگی خدا را بیان کردند.

حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه بهتر است هر ساله این برنامه‌ها برگزار شود، گفت: در کنار این برنامه‌ها باید پدر و مادرها سعی کنند که به این احکام تاکید داشته باشند تا فرزندانشان این شروع طوفانی و مؤثر را همیشه به یاد آوردند که تکالیف خود را انجام دهند.

جشن تکلیف دختران  فولادمبارکه، گام نخست در مسیر بندگی

به گزارش ایراسین، این جشن تکلیف، پیوندی است میان کودکی و آغاز مرحله‌ای نو از آگاهی و تعهد؛ جایی که دختران با پوشیدن ردای بندگی، به سمت درک عمیق‌تری از ایمان و اطاعت خداوند حرکت می‌کنند. این جشن که به همت فولادمبارکه در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار شده بود با احساس رضایت و خرسندی در بین والدین برای اهمیت دادن به فرزندانشان و خانواده به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =