کارکنان

ششمین گردهمایی فاز دوم پرورش سفیران تعالی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در روزهای سوم و چهارم مهرماه به میزبانی شرکت فولاد مبارکه با موضوع «مدیریت سرمایه انسانی با نگاه تعالی سازمانی» در تالار مشاهیر شهر درچه اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، در این گردهمایی، معاون سرمایه انسانی شرکت فولاد مبارکه، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت حادثه معدن طبس گفت: همه افرادی که در این رویداد حضور دارند، سِمَت‌هایشان در گروه فولاد مبارکه ایجاب می‌کند که عاشق انسان باشند و به آینده انسان فکر کنند؛ بنابراین در این مسیر باید تلاش وافری داشته باشند تا آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی خلق شود.

علیرضا کاظمی تصریح کرد: در حوزه تفکر سیستمی، اولین تعریف این است که ابتدا درک کنیم همه اجزای سازمان ویژگی‌های کل را دارند؛ بنابراین برای یک کل منسجم، همه این اجزا باید با یکدیگر ارتباطی نظام‌مند داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، هریک از شرکت‌های گروه به‌عنوان یک عضو از خانواده بزرگ فولاد مبارکه باید به‌گونه‌ای عمل کند که در نهایت در گروه فولاد مبارکه ارزش پایدار خلق شود.

وی تأکید کرد: در ابتدا در سازمان‌ها، افرادی ارائه‌کننده خدمت به کارکنان آن سازمان در حوزه‌های مختلف اداری با کیفیت‌های متفاوت بودند و در ادبیات موضوع، به این نگرش «کارگزینی» اطلاق می‌گردد؛ اما به‌مرور و با سیر تحولات رخ‌داده، با ایجاد دانشگاه نسل ۳ و صنعت نسل ۵، امروزه هر سازمان درصورتی‌که بخواهد در فضای کسب‌وکار باقی بماند، باید به تجربه کارکنان توجه کند تا تعالی سازمانی در حوزه کارکنان روی دهد. باید در نظر داشت باشیم که علم و تجربه کارکنان با گسترش تعاملات و ارتباطات (از جنس طول و عرض) و گفت‌وگو و اعتماد به آنان ایجاد و نهادینه می‌گردد.

به گفته کاظمی، پاداش‌های مادی به‌تنهایی منجر به افزایش رضایت نمی‌شود؛ بلکه موقتاً برای افراد شاغل در سازمان شادی‌آور است. افزایش رضایت شغلی از طریق دیده شدن، شنیده شدن، فرصت دادن و توجه کردن به کارکنان محقق می‌شود؛ بنابراین توصیه شده است که جهت تعالی سازمان‌ها، همیشه در کنار کارکنان خود باشید، به آن‌ها توجه نمایید و حرف‌های آن‌ها را از نزدیک بشنوید. ارائه راهکارهای خلاقانه توسط کارکنان در همین تعاملات و گفت‌وگوهای دوستانه با آنان شکل می‌گیرد و منجر به رشد و بهبود فرایندهای حوزه منابع انسانی می‌شود.

برای یک کل منسجم، باید همه اجزا با یکدیگر ارتباطی نظام‌مند داشته باشند

گروه فولاد مبارکه ایجاد یک اکوسیستم یادگیری را در برنامه‌ها و اولویت‌های خود در حوزه سرمایه‌های انسانی قرار داده است

در ادامه این رویداد ابراهیم کاظمی، مدیر سازماندهی و طبقه‌بندی مشاغل نیز گفت: امروزه سازمان‌های پیشرو به دنبال ایجاد سرمایه‌های اجتماعی هستند و این مفهوم زمانی در سازمان رقم می‌خورد که سرمایه‌های انسانی با هم ارتباط و تعامل مناسبی داشته باشند و این ارتباط منجر به یادگیری شود. امروزه گروه فولاد مبارکه ایجاد یک اکوسیستم یادگیری را در برنامه‌ها و اولویت‌های خود در حوزه سرمایه‌های انسانی قرار داده است.

بنا بر این گزارش، در جریان برگزاری این گردهمایی که با حضور فعال تیم سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد مبارکه در خصوص انتقال تجارب ارزشمند خود به شرکت‌های گروه همراه بود، دانش و تجربیات فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف HR توسط همکاران این حوزه ارائه گردید و طی پرسش‌وپاسخ‌های صورت‌گرفته، ابهامات شرکت‌های گروه در حوزه رویکردهای جاری‌شده منابع انسانی در شرکت فولاد مبارکه برطرف گردید.

همچنین با حضور صفری، از اساتید حوزه منابع انسانی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان، اهمیت ساختار و جایگاه مدیریت منابع انسانی در سازمان و چگونگی هم‌راستایی آن با استراتژی‌های سازمان تبیین شد و مباحثی همچون ارتباط بین منابع انسانی و رفتار سازمانی، برنامه‌ریزی و تأمین منابع انسانی، طراحی شغل شایستهمحور، کارمندیابی، جذب و اجتماعی‌سازی استعدادها، نظرسنجی از کارکنان، توسعه و مدیریت عملکرد، توسعه منابع انسانی، جانشین‌پروری و مدیریت تجربه کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است برگزاری رویداد پرورش سفیران تعالی نشان‌دهنده عزم جدی فولاد مبارکه در رشد و تعالی شرکت‌های گروه است که باعث هم‌فکری و تعامل شرکت‌های گروه برای دست‌یابی به موفقیت‌های بزرگ و تحقق مسیر تعالی تدوین‌شده در گروه فولاد مبارکه می‌شود.

رویدادهای قبلی پرورش سفیران تعالی در سال جاری با عناوین انجام خودارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی، رهبری مؤثر در شرکت‌های متعالی، تدوین چارچوب پایداری گروه فولاد مبارکه، بازاریابی و مدیریت مشتری و تدوین نقشه راه تعالی شرکت‌ها برگزار گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =