بازار طلا

بازار داخلی طلا در طول هفته‌های گذشته پشت سر انس طلا در بازارهای جهانی سقف‌های تاریخی خود را یکی پس از دیگری می‌شکند. هفته گذشته نیز سکه امامی و طلای آبشده سقف‌های قیمتی جدیدی به ثبت رساندند و پیش‌بینی می‌شود روند صعودی آنها ادامه‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روند صعودی انس طلا در بازارهای جهانی منجر به رشد شدید قیمت طلا در بازار داخلی طی هفته‌های گذشته شد، اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار داخلی در نیمه دوم سال میل بیشتری برای افزایش قیمت‌ها دارد. سکه امامی در هفته ابتدایی مهرماه سقف تاریخی خود در محدوده ۴۶ میلیون تومان را شکست و در هفته دوم مهرماه تا کانال ۴۸ میلیون تومان پیش رفت. سکه امامی در معاملات پایان هفته گذشته به ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. مدیر بعضی از اتاق‌های معاملات مدعی‌اند قیمت سکه فردایی در پایان هفته به کانال ۴۹ میلیون تومان نیز رسید.

این بالاترین قیمت ثبت شده در معاملات بازار آزاد است و به دنبال آن برآیند هفتگی قیمت سکه به بالاترین میزان طی ۲۹ هفته اخیر رسید. با این حال قیمت سکه تا کجا افزایش پیدا می‌کند؟ مؤسسات مالی جهان عقیده دارند انس طلا همچنان بر روند صعودی قرار دارد و سقف‌های قیمتی بالاتری را تا پایان سال ۲۰۲۴ به ثبت می‌رسد. برخی عقیده دارند قیمت انس طلا تا ۲۰ درصد بالاتر از محدوده فعلی افزایش پیدا می‌کند. از طرفی نمودار بلند مدت سکه امامی از یک الگوی تکرار شوند صعودی را نشان می‌دهد.

شکست سقف‌های قیمتی بازار طلا یکی پس از دیگری / قیمت سکه امامی تا کجا افزایش پیدا می‌کند؟

نمودار سکه امامی در طول سال‌های گذشته یک الگوی افزایشی را بارها تکرار کرد و حرکت صعودی این بار نیز شبیه به الگوی قیمتی همیشگی است. اگر انس طلا در بازارهای جهانی به روند صعودی خود ادامه دهد انتظار می‌رسد سکه نیز اهداف بالاتری در کانال ۵۰ میلیون تومان به ثبت برساند. در معاملات هفته دوم مهرماه قیمت ربع سکه و نیم سکه نیز صعودی شد ولی سقف قیمتی قبلی خود را نشکستند. ربع سکه به کانال ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در فاصله ۳۰۰ هزار تومانی تا سقف تاریخی خود رسید و نیم سکه به محدوده ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در فاصله ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تا سقف تاریخی خود افزایش یافت.

در بازار طلای آبشده سقف قیمتی مانند سکه امامی شکسته شد. طلای آبشده نیز در هفته نخست مهرماه سقف قیمتی قبلی خود را شکسته بود و در معاملات هفته گذشته دوباره سقف جدیدی در محدوده ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به ثبت رساند. طلای آبشده در معاملات فردایی و کاغذی به محدوده ۱۸ میلیون تومان رسید.

شکست سقف‌های قیمتی بازار طلا یکی پس از دیگری / قیمت سکه امامی تا کجا افزایش پیدا می‌کند؟

با وجود روند صعودی شدید بازار طلای آبشده برخی از فعالان بازار عقیده دارند احتمال اصلاح قیمت طلای آبشده تا محدوده ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یا کف کانال ۱۷ میلیون تومان وجود دارد ولی در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر طلای آبشده نیز مانند سکه امامی یک الگوی صعودی را بارها تکرار کرده است و در صورت افزایش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی انتظار می‌رود سکه امامی و طلای آبشده خیلی سریع روند صعودی جدید را آغاز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =