فروشنده

بررسی آگهی‌های مندرج در پلت‌فرم‌های آنلاین نشان می‌دهد افراد بسیاری متقاضی استخدام نیروی کار تمام وقت با حداکثر حقوق ۵ میلیون تومان هستند. این مشاغل شامل فروشگاه‌های سطح شهر، کافه‌ها و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کف دستمزد مورد تأیید اداره کار در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۲ میلیون تومان تعیین شد ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد در پلت‌فرم‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی آگهی‌های بسیاری برای استخدام با درآمد ۵ تا ۹ میلیون تومانی منتشر می‌شود. بسیاری از این آگهی‌ها متعلق به فروشگاه‌های مختلف در سطح ش

هر است، آنها در ازای حقوق ۵ تا ۹ میلیون تومانی به صورت تمام وقت یا پاره وقت فروشنده می‌گیرند.

آگهی‌های استخدام با حقوق ماهانه ۵ میلیون تومان!

متقاضی باید روزی ۱۰ ساعت برای حقوق ماهانه ۹ میلیون تومان کار کند و با فرض ۲۶ روز کاری در ماه، دستمزد ساعتی کمتر از ۳۵ هزار تومان است. بسیاری از کافه‌های شهر نیز با دستمزد ۵ تا ۹ میلیون تومان متقاضی استخدام نیرو هستند. دستمزد تعدادی از فروشگاه‌های خاص و خوش جای شهر به خصوص مانتو فروشان به مرز ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد ولی سایر فروشگاه‌ها با عددی کمتر از ۱۰ میلیون تومان آگهی استخدام منتشر کرده‌اند. بیشترین آگهی‌های استخدام مربوط به شغل فروشندگی است. تعدادی از فروشگاه‌داران پورسانت درصدی نیز پرداخت می‌کنند ولی تغییر خاصی در سقف حقوق ایجاد نمی‌کند.

تعدادی از آگهی دهندگان از فروشگاه‌های معروف شهر هستند یا در خیابان‌های پرتردد فعالیت می‌کنند ولی حقوق مورد نظر آنها کمتر از ۹ میلیون تومان است. چند فروشگاه در محله ناژوان با درآمد ماهانه ۷ میلیون تومان نیرو می‌گیرند یا دو کافه در حوالی محله نظر با حقوق ۶ میلیون تومان متقاضی استخدام نیروی جوان هستند. مطب‌های زیبایی پس از فروشگاه‌ها و کافه‌ها تعداد بسیار زیادی آگهی جذب استخدام منتشر می‌کنند ولی حقوق مورد نظر آنها برای اپراتور متخصص ماهانه ۹ میلیون تومان است، ضمن اینکه تازه واردان به این حوزه کمتر از ماهی ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

آگهی‌های استخدام با حقوق ماهانه ۵ میلیون تومان!

پرداخت حقوق ۵ تا ۹ میلیون تومانی بدون هیچ‌گونه پاداش، بیمه یا سایر گزینه‌های اداره کار انجام می‌شود. گاهی افراد متقاضی نیروی کار در متن آگهی نیز عدم پرداخت حق بیمه را تاکید می‌کنند و یا در هنگام عقد قرارداد از نیروی کار تعهد می‌گیرند تا برای دریافت مواردی مانند بیمه اقدام قانونی انجام ندهد. پرداخت حقوق به صورت ماهانه انجام می‌شود و در بیشتر موارد از نیروی کار سفته می‌گیرند. با این وجود جذب نیروی کار با این شرایط و دستمزد، کار ساده‌ای نیست و بسیاری از آگهی‌ها ماه‌هاست بدون نتیجه باقی مانده‌اند. با این حال فروشگاه‌داران مدعی‌اند امکان پرداخت حقوق بیشتر را ندارند و راضی به افزایش حقوق پیشنهادی خود نمی‌شوند، تنها وعده می‌دهند تا در روزهای پایانی سال در صورت شلوغ بودن بازار برای مثال ۵۰۰ هزار تومان پورسانت پرداخت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =