محمد کشتی آرای

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت طلای جهانی و نرخ ارز در بازار آزاد عوامل تعیین کننده قیمت‌ها در بازار داخلی محسوب می‌شود. اکنون نمی‌توان چشم اندازی از بازار طلا ارائه داد ولی مردم در شرایطی هیجان‌ قیمت‌ها برای خرید طلا یا سکه اقدام نکنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه روز گذشته در مسیر صعود و نزول سرگردان بود و نوسان محسوسی در این بازار به چشم نخورد. قیمت طلای ۱۸ عیار روز گذشته باوجود نوسانات جزئی افزایشی در کانال چهار میلیون تومانی باقی ماند و سکه تمام با افت محدودی به میانه کانال ۴۸ میلیون تومان بازگشت. معامله گران در بازار طلا عقب نشینی انس طلا به کف کانال ۲۶۰۰ دلاری در هفته جاری را علت بی‌رمقی بازار طلا و سکه می‌دانند و بر این باورند بازار طلای داخلی همراه با بازار جهانی وارد فاز اصلاحی شده تا شاید سوخت لازم برای صعود طی روزهای آینده را به دست آورند.

روز گذشته تمامی قطعات سکه با نوسانات کاهشی همراه بودند و در این لحظه قیمت سکه امامی با ۶۰ هزار تومان کاهش، با قیمت ۴۸ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان به فروش رسید. اعضای کوچک‌تر خانواده سکه یعنی نیم سکه و ربع سکه هر کدام با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، به ترتیب روی رقم ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفتند. سکه گرمی نیز دنباله‌رو دیگر اعضا خانواده در مسیر نزول بود و قیمت آن با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به هشت میلیون تومان رسید.

قیمت طلا در زمان بازگشایی بازار طی روز گذشته افزایشی بود و در این لحظه هر مثقال طلا با ۲۰ هزار تومان رشد، حوالی ۱۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با رشد محدود پنج هزار و ۶۰۰ تومانی با رقم چهار میلیون و ۴۰ هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای دست دوم با رقم سه میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. انس نیز در محدوده ۲۶۱۹ دلاری قرار داشت. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت فعلی بازار طلا به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت طلا جهانی در طول هفته‌های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و درست در روزهایی که انس طلا روند صعودی را طی می‌کرد، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایشی شد. در شرایط فعلی قیمت طلای جهانی و نرخ ارز در بازار آزاد عوامل تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی محسوب می‌شود. همچنین با کاهش هیجانات سیاسی شاهد ریزش بهای طلا و سکه نیز خواهیم بود.

در ادامه کشتی آرای وضعیت آینده بازار طلا را غیر قابل پیش‌بینی دانست و بیان داشت: اکنون نمی‌توان چشم اندازی از بازار طلا ارائه داد. ولی توصیه من به مردم این است در شرایطی که قیمت‌ها در بازار هیجانی بوده، برای خرید طلا یا سکه اقدام نکنند و بهترین فرصت جهت خرید و فروش طلا زمان آرامش بازار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =