بازار طلا

بازار سکه و طلا در معاملات هفته سوم مهرماه نیز به روند صعودی هفته‌های قبل ادامه داد. برخی از منابع مدعی‌اند سکه امامی سقف قیمتی خود را شکست. اگرچه کاهش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی یکی از موانع رشد قیمت طلا در بازار داخلی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روند صعودی جدید قیمت‌ها در بازار سکه امامی پنج هفته قبل از محدوده ۴۳ میلیون تومان آغاز شد و در هفته سوم مهرماه نیز ادامه داشت. با وجود کاهش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی ولی نوسانات نرخ ارز مانعی بر کاهش نرخ طلا در بازار داخلی بود. سکه امامی دو هفته قبل سقف تاریخی خود را شکست و در آخرین روزهای هفته گذشته در کانال ۴۹ میلیون تومان معامله شد. برخی از منابع اعلام قیمت مدعی‌اند قیمت سکه در روز پنجشنبه نیز سقف بالاتری به ثبت رسانده‌است، بالاترین قیمت سکه امامی در معاملات نقدی ۴۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است. در معاملات کاغذی و فردایی قیمت سکه به فراتر از ۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

پنجمین هفته صعودی در بازار سکه امامی/ روند صعودی قیمت طلا متوقف نمی‌شود!

در صورت ناموفق بودن عبور سکه امامی از سطح ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان احتمال کاهش قیمت‌ها تا کانال ۴۸ میلیون تومان وجود دارد. با این حال تقاضا در بازار سکه افزایشی ارزیابی می‌شود و به دنبال آن قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز در پایان هفته به ترتیب به ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه رشد کمتری نسبت به سکه امامی به ثبت رسانده‌اند و هنوز به سقف تاریخی خود نزدیک نشده‌اند. در بازار طلای آبشده نیز هفته گذشته سقف جدیدی به ثبت نرسید.

در پایان معاملات هفته سوم مهرماه قیمت طلای آبشده در کانال ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت. طلای آبشده همبستگی بالاتری با انس طلا در بازاره‌ی جهانی دارد و ریزش شدید انس طلا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مانع از رشد قیمت طلای آبشده شد.

پنجمین هفته صعودی در بازار سکه امامی/ روند صعودی قیمت طلا متوقف نمی‌شود!

طلای آبشده برای عبور از مقاومت ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ناتوان بود و اکنون احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها تا کانال ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وجود دارد. البته باید در نظر داشت روز جمعه قیمت انس طلا بیش از ۳۰ دلار افزایش یافت و شاید این محرک شکست سقف تاریخی طلای آبشده در معاملات هفته جاری باشد. منابع مختلف سقف قیمتی طلای آبشده را حوالی ۱۸ میلیون تومان اعلام می‌کنند.

دلار دردسرساز

نرخ ارز در بازار غیر رسمی یکی از دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در ماه اخیر است. البته باید در نظر داشت در طول ۳ سال گذشته نیز با آغاز فصل پاییز قیمت دلار صعودی می‌شد و همراه با آن سکه و طلا سقف‌های قیمتی بالاتری به ثبت می‌رسانند. نرخ دلار در بازار غیررسمی طی معاملات هفته سوم مهرماه در کانال ۶۳ هزار تومان قرار داشت.

پنجمین هفته صعودی در بازار سکه امامی/ روند صعودی قیمت طلا متوقف نمی‌شود!

دلار فاصله زیادی تا سقف قیمتی خود دارد. این سقف قیمتی در فروردین ۱۴۰۳ به ثبت رسید. تحلیل‌گران نظرات متفاوتی درباره قیمت دلار در ماه‌های پیش‌رو دارند. در صورت افزایش قیمت‌ها در بازار ارز احتمال ثبت سقف قیمتی بالاتر در بازار سکه و طلا وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =