کیومرث امیریان

کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: خرید طلا از فضای مجازی باتوجه به قیمت‌های اعلامی معقول نیست و فاکتور فروش صادر شده برای این مصنوعات در بازار اعتباری نداشته زیرا مورد تایید اتحادیه‌ نیست. لذا مردم باید از خرید مصنوعات طلا از فروشگاه‌های اینترنتی اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا در طول سال ۲۰۲۴ روند صعودی قوی را آغاز نمود و سقف قیمتی جدیدی را به ثبت رساند. قیمت طلا در بازار داخلی نیز طی هفته‌های گذشته دنباله‌رو انس طلا بود، هر گرم طلا ۱۸ عیار کانال سه میلیون تومان را پشت سر گذاشت و با قدرت قله چهار میلیون تومان را فتح کرد. صعودی پی در پی قیمت طلا در بازار داخلی باعث شده افراد زیادی به دنبال تبدیل سرمایه خرد خود به طلا باشند، تاجایی که بعضی از معامله‌گران معتقدند خرید مصنوعات طلا با وزن کمتر از یک گرم نیز منجر به رشد چند برابری سرمایه در کوتاه مدت می‌شود. مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های اینترنتی نشان می‌دهد رشد تقاضا برای مصنوعات طلا با وزن کمتر از یک گرم منجر به افزایش عرضه انواع مصنوعات طلا از آویز، زنجیر و انگشتر گرفته تا گل‌سینه و دستبند و پابند با وزن پایین یعنی ۱۰۰ تا ۷۰۰ سوت شده است. در مقابل این مصنوعات طلای کم وزن با قیمت بالایی به فروش می‌رسند، برای نمونه در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی دستبند طلا با بند چرمی به وزن ۱۵۰ سوت یک میلیون و ۵۹۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است و یا در فروشگاه دیگری آویز طلا ۳۰۰ سوتی با قیمت سه میلیون و ۶۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در خصوص فروش مصنوعات طلا در فضا مجازی به خبرنگار ایراسین گفت: طی جلسات صورت گفته از طرف کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با مسئولان بازار طلا مشخص شده که متأسفانه اکنون کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد و فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده طلا رصد نمی‌شود. لذا مردم نباید از این فروشگاه‌ها سکه و مصنوعات طلا تهیه کنند.

امیریان با اشاره به معقول نبودن قیمت مصنوعات طلا در فروشگاه‌های اینترنتی بیان داشت: ما بارها به مردم توصیه کرده‌ایم که از فضای مجازی هیچ‌گونه طلایی تهیه نکنند چراکه خرید طلا از این قبیل فروشگاه‌ها با توجه به قیمت‌های اعلامی معقول نیست. علاوه‌بر این وضعیت فاکتور فروش صادر شده برای این مصنوعات مشخص نبوده و در بازار اعتباری ندارند زیرا مورد تأیید اتحادیه طلا و جواهر نیست.

در پایان رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در حال حاضر فضای مجازی، فضای مبهمی است که نیازمند نظارت دقیق مراجع ذی‌ربط است. لذا این فضا باید کنترل شود تا اتحادیه طلا و جواهر نیز نظارت خود را در این خصوص داشته باشد. در نتیجه مردم از خرید مصنوعات طلا از فضای مجازی اجتناب کنند تا دچار مشکل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =