بورس

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن برای دومین هفته متوالی به روند نزولی خود ادامه دادند ولی در دو روز پایانی هفته تقاضا برای بسیاری از نمادهای بازار افزایش یافت و روند کاهشی شاخص کل نیز متوقف شد. میانگین ارزش معاملات هفتگی بازار سرمایه در هفته سوم مهرماه به عدد ۲۱۱۱ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس تهران برای دومین هفته متوالی در معاملات هفته سوم مهرماه نیز کار پیدا کرد و با افت ۰.۴۵ درصدی از ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار واحد تا ۲ میلیون و ۹۹ هزار واحد ریخت. با این حال در دو روز پایانی هفته یعنی سه شنبه و چهارشنبه بسیاری از صفوف فروش بازار با تقاضا مواجه شد تا از شدت منفی‌ها کاسته شود. شاخص کل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صعودی شد.

رویت نشانه‌های امید در بازار سرمایه طی دو روز پایانی هفته

بسیاری از فعالان بازار در انتظار کاهش شاخص کل تا محدوده ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد بودند ولی شاخص کل پیش از این محدوده به مدار صعودی برگشت. اگرچه هیچکدام از فعالان بازار با قاطعیت روند کلی بازار را صعودی نمی‌دانند با این حال افزایش تقاضا برای صندوق‌های اهرمی نشانه مثبتی برای افزایش شاخص کل بود. در روزهای ابتدایی هفته وقتی شاخص کل در حال کاهش بود، صندوق‌های مبتنی بر طلا پر تقاضا بودند ولی در پایان هفته از تقاضا برای این صندوق‌ها کاسته شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز مانند شاخص کل در روز پایانی هفته مثبت شد ولی رشد شاخص هم‌وزن به مراتب کمتر از شاخص کل بود. شاخص کل هم وزن در هفته سوم مهرماه با افت ۰.۴۴ درصدی از ۶۹۹ هزار واحد تا ۶۹۶ هزار واحد کاهش پیدا کرد.

رویت نشانه‌های امید در بازار سرمایه طی دو روز پایانی هفته

شاخص کل هم وزن دو هفته قبل پس از برخورد با مقاومت ۷۱۰ هزار واحد نزولی شد و در طول معاملات هفته گذشته نیز تنها در روز چهارشنبه سبز بود. با این حال بسیاری از سهم‌های کوچک بازار از اول تا آخر هفته در صف فروش قفل بودند ولی حجم مبنای آنها پر نمی‌شد در نتیجه کاهش قیمت چندانی را ثبت نکردند. به طور کلی پس از کاهش دامنه نوسان به ۱ درصد حجم مبنای بسیاری از نمادهای بازار به خصوص نمادهای کوچک‌تر پر نشد. میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته سوم مهر ماه با کاهش ۱۶.۵ درصدی به ۲,۱۱۱ میلیارد تومان رسید.

رویت نشانه‌های امید در بازار سرمایه طی دو روز پایانی هفته

ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه بالاتر از میانگین هفتگی بود. کاهش دامنه نوسان به ۱ درصد به عنوان یکی از دلایل افت ارزش معاملات عنوان می‌شود، بهرحال میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته سوم مهرماه دومین ارزش معاملات پایین طی ۱ سال اخیر بود. هفته سوم مهرماه در سال ۱۴۰۳ میانگین ارزش معاملات خرد ۴,۱۸۵ میلیارد تومان بود. هفته سوم مهرماه ورودی صندوق‌های درآمد ثابت نزدیک به ۲,۲۴۵ میلیارد تومان بود. با این حال جریان تغییر مالکیت سهام از حقوقی به حقیقی در ۲ روز پایانی هفته کاهش یافت که از کاهش فشار فروش خبر می‌دهد. نشانه‌های مثبت بسیاری در روز پایانی هفته رؤیت شد ولی بسیاری از آنها نیاز به تقویت در هفته‌های پیش‌رو دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =