• ۴ ساعت قبل
  • کد خبر: 62467
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورق گرم

ترکیه با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و در راستای سیاست‌های اتحادیه اروپا در مسیر واردات فولاد از چین و چند کشور دیگر سنگ‌اندازی می‌کند.

به گزارش ایراسین، خبرگزاری رویترز روز گذشته از وضع تعرفه‌های آنتی‌دامپینگ بر واردات برخی محصولات فولادی از چین، روسیه، هند و ژاپن به ترکیه خبر داد. عوارضی که بر واردات از چین وضع شده حدود ۱۵ درصد تا ۴۳ درصد و تعرفه‌های واردات از روسیه، هند و ژاپن از ۶ درصد تا ۹ درصد تعیین شده است.

اِعمال بالاترین تعرفه‌ها بر واردات فولاد از چین ارزش سهام تولیدکنندگان محصولات تخت را در ترکیه بالا برده است.

وِیسِل یایان، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه در این باره به رویترز گفت: این تعرفه‌ها بر واردات ۴میلیون تن از محصولات فولادی به ارزش ۲ میلیارد تا ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: این تعرفه‌ها ۶.۱۰ درصد تا ۴۳.۳۱ درصد هزینه‌های حمل و نقل و بیمه بار را دربرمی‌گیرد و ترکیه امیدوار است با وضع آنها مانع رقابت نابرابر واردکنندگان با تولیدکنندگان داخلی این کشور شود. نتایج یک تحقیق که به درخواست فولادسازان ترکیه انجام شد، نشان داد دامپینگ فولاد تهدیدی برای تولید داخلی به شمار می‌آید.

فارغ از مسائل داخلی ترکیه، این تصمیم آنکارا در پی افزایش تنش‌ها میان چین و اتحادیه اروپا بر سر تعرفه‌های واردات ماشین‌های برقی و دیگر کالاهایی چینی به اتحادیه گرفته شد، با اعمال این تعرفه‌ها از سوی اتحادیه اروپا چین به سازمان تجارت جهانی برای ممانعت از واردات ماشین‌های برقی چینی به ترکیه شکایت کرد؛ ترکیه از سال ۱۹۹۹ به‌طور رسمی کاندید عضویت در اتحادیه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =