محمد کشتی آرای

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باتوجه به رشد نرخ انس طلا و ارز در بازار آزاد سیر صعودی پیدا کرده و به رکورد قیمتی جدیدی دست یافته‌اند. ولی افزایش قیمت‌ها منجر به تغییر وضعیت بازار داخلی نشده و بازار روال عادی خود را دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا روز گذشته باری دیگر سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرد و با قدرت وارد کانال ۲۷۰۰ دلاری شد. در این لحظه طلا جهانی در محدوده ۲۷۱۲ دلار نوسان می‌کرد. فتح کانالی جدید توسط انس طلا محرک مثبتی برای افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی بود، سکه در روزهای انتهایی هفته گذشته موفق به شکست سقف قیمتی خود شد و در کانال قیمتی بالاتر نشست. در معاملات هفته گذشته پرواز نرخ دلار در بازار غیررسمی نیز دلیل دیگری برای صعود قیمت سکه و طلا بود. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا در چهارمین هفته مهرماه ۱۴۰۳ به خبرنگار ایراسین گفت: طلا جهانی هفته گذشته مجدد رکود قیمتی جدیدی را به ثبت رساند. قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز با توجه به رشد انس طلا و نرخ ارز در بازار آزاد سیر صعودی پیدا کرد و همچنین طلا، سکه و ارز در بازار آزاد به دلیل شرایط منطقه، به رکوردهای قیمتی جدیدی دست یافت.

در ادامه کشتی آرای با اشاره به واگذاری سکه توسط بانک مرکزی توضیح داد: بانک مرکزی هر هفته به طور مرتب در حال واگذاری سکه است. ولی این سکه‌های واگذاری وارد بازار نمی‌شود و این بدان معناست خریداران با نگاه سرمایه‌گذاری و نگهداری سکه برای خود سکه می‌خرند. با این حال افزایش قیمت طلا و سکه و منجر به تغییر وضعیت بازار نشده و دادوستدها روال عادی و همیشگی خود را طی می‌کند.

صعود قیمت سکه با چراغ سبز انس طلا

سکه تمام هفته گذشته با کمک انس طلا آماده ورود به کانال ۵۲ میلیون تومان شد و روز پنجشنبه ۲۶ مهر ماه با رشد حدود ۷۰۰ هزار تومانی روی پله ۵۱ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان قرار گرفت. نیم سکه با رشد بیش از ۵۰۰ هزار تومانی در چهارمین هفته مهرماه به کانال ۲۸ میلیونی صعود کرد و با بهای ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه هفته گذشته از کانال ۱۷ میلیون تومان عبور کرد و با قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به استقبال آخرین روزهای مهره ماه رفت. در این میان سکه گرمی مانند سایر اعضای خانواده خود قله جدیدی را فتح نکرد و با افزایش جزئی ۵۰ هزار تومانی روی رقم هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت طلا نیز روز پنجشنبه با افزایش بازگشایی شد ولی خانواده طلا برخلاف سکه صعود چشمگیری را تجربه نکرد. هر مثقال طلا ۱۸ عیار در انتهای چهارمین هفته مهرماه وارد کانال ۱۸ میلیون تومان شد و با قیمت ۱۸ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان در بازار به فروش رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱۵ هزار تومان افزایش، روی رقم چهار میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. طلای دست دوم نیز با بهای چهار میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۳۹ تومان معامله شد.

معامله‌گران در بازار طلا چشم‌انداز صعودی برای انس طلا ترسیم می‌کنند و معتقدند قیمت طلا و سکه نیز در روزهای آتی روند افزایشی شارپی را طی خواهد کرد. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا خاطر نشان کرد: اکنون شرایط بازار طلا تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار دارد و اگر طی دو و سه روز آینده اتفاق سیاسی رخ ندهد، طلا و سکه تا روز دوشنبه یعنی قبل از بازگشایی بازار جهانی در محدوده فعلی نوسان می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =