مسیح فرزانه

مسیح فرزانه، کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو می‌گوید: اتومبیل‌های نسل اولی حکم میوه نوبرانه در بازار خودرو را دارند و قیمت آن‌ها در ابتدای عرضه به دلیل حباب زیاد، واقعی نیست. مصرف‌کنندگان باید جهت خرید خودروهای نسل اولی صبر به خرج دهند تا با گذر زمان معایب و مزایای آن‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مدل‌های مختلفی از خودروهای چینی طی سال‌های اخیر به بازار خودرو اضافه شده است و خودروسازان مونتاژی درصدد افزودن مدل‌های جدید دیگری مانند کی‌ام‌سی ای گل، نسل جدید خانواده جک و… به سبد محصولات خود تا انتهای سال ۱۴۰۳ هستند. خودروسازان داخلی نیز به تازگی از اتومبیل‌های جدیدی از قبیل ری‌را، اطلس، شاهین پلاس و… رونمایی کرده‌اند و به گفته مسئولان دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا سبد خرید خودروهای ایرانی طی ماه‌های آینده گسترده و متنوع‌تر می‌شود. در این میان شماری از فعالان بازار معتقدند اگرچه خودروهای جدید و به اصطلاح نسل اولی از طراحی مدرن و امکانات جدید برخوردارند ولی باید در خرید این دسته اتومبیل‌ها صبور بود تا مزایا و معایب آن‌ها با گذر زمان و ورود به خیابان‌های شهر مشخص شود. در مقابل عده‌ای دیگر بر این باورند خودروهای نسل اولی انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند و نباید در خرید آن‌ها تعلل کرد. علاوه‌بر این قطعات خودروها نسل اولی به دلیل استفاده از فناوری نوین از کیفیت بهتری نسبت به دیگر اتومبیل‌ها برخوردارند. با این اوصاف آیا خودروهای نسل اولی ارزش خرید دارند یا خیر؟

مسیح فرزانه، کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو پاسخ به این سوال به خبرنگار ایراسین می‌گوید: اتومبیل‌های نسل اولی حکم میوه نوبرانه در بازار خودرو را دارند که امکانات و مشخصات آن‌ها در ابتدا مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد. ولی قیمت آن‌ها در زمان اولین عرضه واقعی نیست و حباب قیمتی زیادی وجود دارد. بنده خرید اتومبیل‌های نسل اولی داخلی، چینی و حتی وارداتی را به مصرف‌کنندگان واقعی پیشنهاد نمی‌کنم.

فرزانه ادامه می‌دهد: مصرف‌کنندگان باید صبر کنند تا خودرو وارد بازار شود و بتوان صدا و فرکانس آن را از بازار گرفت. به بیان دیگر باید نظر مصرف‌کنندگان این خودروها را پس از گذشت زمان مورد بررسی قرار داد و میزان مصرف واقعی سوخت، خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده یا وارد کننده و… اتومبیل‌های جدید آنالیز شود.

این کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو بهترین زمان برای خرید خودروهای جدید را شش ماه تا یک سال پس از عرضه آن به بازار می‌داند، فرزانه دراین‌باره اظهار می‌کند: به نظر بنده پس از گذشت شش ماه یا حتی یک سال باید برای خرید خودروهای نسل اولی اقدام کرد زیرا معایب و مزایا آن‌ها به صورت کامل مشخص شده و قیمت اتومبیل از بهای کاذب ابتدایی خود فاصله گرفته است.

در پایان این کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو تاکید می‌کند: تعداد انگشت شماری از خودروهای وارداتی جدید با برندهای معروف از شهریور سال گذشته وارد کشور شده‌اند که صدا و فرکانسی مطلوبی از این خودروها از بازار به گوش نمی‌رسد زیرا خریداران علیرغم مطرح بودن برند این خودروها از کیفیت آن‌ها راضی نیستند. درنتیجه مردم نباید در خرید خودروهای نسل اولی شتاب زده شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =