رئیس کل بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب‌وکار در عین حال تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به خصوص توان و روحیه نوآوری نیروی جوان هستیم.

به گزارش ایراسین، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب در جمع تعدادی از مدیران جوان صنعت بیمه گفت: نباید در حصار پارادایم‌های ذهنی گذشته باقی ماند و باید حداقل برخی از روندها و چالش‌های گذشته و موجود را با تغییر بازی از دور خارج و بلا موضوع کرد و این مهم از نیروهای جوان صنعت بر می‌آید.

خسرو شاهی ادامه داد: مسلماً هر کسی زودتر از بقیه و بدون اینکه بی‌گدار به آب بزند به تغییر بازی روی بیاورد برنده بازی و روندها و تحولات آینده خواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان این نکته که انتقادها، اعلام نظرها و دیدگاه‌های مختلف و بعضاً متعارض همیشه وجود داشته است، گفت: به عنوان مثال اواخر دهه ۸۰ همه می‌گفتند چالش و مانع اصلی صنعت بیمه نظام تعرفه‌ای است و تعرفه‌ها باید حذف شود و تا تعرفه‌ها برداشته شد، گفتند چرا این اتفاق افتاد و زود بود.

وی بابیان این موضوع که بیان مشکلات و مسائل از طرف افراد مختلف صنعت کمک می‌کند که موانع شناسایی شود، گفت: برطرف کردن مشکلات و موانع تنها از طریق بیمه مرکزی و حتی دولت میسر نیست، بیمه مرکزی، رگولاتور و تسهیل کننده است و در چارچوب وظایف و مأموریت‌های خود عمل می‌کند.

گفتنی است در این جلسه مدیران جوان فعال در بخش‌های مختلف صنعت بیمه به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود پرداختند.

لزوم توسعه در بخش‌های مختلف و تسهیل گری در ارائه خدمات بیمه‌ای، بازنگری در روندهای حاکم بر صنعت با تمرکز بر بهره‌گیری تام و تمام از تکنولوژی‌های روز، نظارت جدی بر همه فرایندهای بیمه‌ای از صدور تا پرداخت خسارت، بهره‌گیری مناسب از تکنولوژی برای بهبود فعالیت‌ها، اصلاح و بازنگری در قوانین بیمه‌ای به ویژه در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تعریف مزایای جدید برای محصولات به منظور ترغیب مردم برای تهیه بیمه‌نامه، توجه جدی به نیروی انسانی به ویژه موضوعات مرتبط با شبکه فروش مانند تأمین اجتماعی و بازنگری در تعیین کارمزدها بخشی از نقطه نظرات ارائه شده در این جلسه بود.

همچنین فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله جدی با نرخ شکنی، تقویت نیروی انسانی شاغل در بخش‌های مختلف، پیگیری هزینه‌کرد منابعی که در قالب عوارض بیمه‌ای به دستگاه‌های مختلف اختصاص می‌یابد، برقراری و تقویت ارتباط بین شرکت‌های بیمه با دولت، بازنگری جدی در آئین‌نامه‌های بیمه‌ای به ویژه بیمه‌های زندگی و تعریف و تبیین فرایندهای مرتبط با ارزیابی ریسک با هدف بهره‌مندی درست از دیتاهای صنعت، توجه جدی و یکسان به وظایف نظارتی و توسعه‌ای بیمه مرکزی از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

برخی دیگر از حاضرین نیز به اصلاح نرخ کارمزدها، اصلاح فرایندهای بیمه‌ای برای ارائه بهتر محصولات و خدمات، لزوم آسیب شناسی در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت شرکت‌های بیمه تخصصی، لزوم چارچوب گذاری برای افزایش بازدهی بیمه‌ها، حرکت به سمت محصولات پروژه محور، بررسی تأثیر تکنولوژی بر کارآمد سازی نیروی انسانی، لزوم تحلیل دیتاهای بیمه‌ای، دموکراتیزه کردن فضای بیمه‌ای، لزوم بروز رسانی صنعت و فاصله گرفتن از کهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌گیری مناسب از فضای استارتاپی به سمت فروش بهتر بجای امکان مقایسه کردن خدمات از دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =