به گزارش خبرنگار ایراسین، رواج مینی ساندویچها، پیتزافروشیهای اسلایدی، سوخاری کیلویی و به خصوص ساندویچیهای دهه شصتتی در خیابانهای مختلف شهر از تغییر در ترکیب فستفودیهای شهر اصفهان خبر میدهد. این کسبوکارها اگر تا یک سال قبل در تعداد محدودی فعالیت میکردند، امروز در زمستان ۱۴۰۳ در بسیاری از خیابانهای شهر مدلهای مختلفی از آنها فعال است. مانند ساندویچفروشی اول سهراه حکیم نظامی که مینیساندویچ یا به قول خودشان ساندویچ لقمهای میفروشند. این ساندویچها در ابعادی کوچکتر از ساندویچ معمولی آماده میشوند و قیمت پایینتری دارند. برای مثال ساندویچ لقمه فلافل تنها ۳ قرص فلافل همراه با خیارشور، گوجه و جعفری دارد و قیمت آن کمتر از ۳۰ هزار تومان است.
مینی ساندویچها مانند پیتزای اسلایدی به سرعت در شهر رواج پیدا کردند. یک سال قبل تعداد کمی فستفود برای فروش پیتزای اسلایدی فعالیت میکردند ولی امروز تعداد آنها زیاد است. در این دسته از اغذیهفروشیها متقاضی به اندازه دلخواه از هر نوع پیتزا سفارش میدهد، برای مثال میتوانید ۲ اسلاید پیتزای مرغ و قارچ، ۱ اسلاید رست بیف، ۲ اسلاید مخصوص و ۱ اسلاید پیتزای پپرونی سفارش دهید و قیمت آن به روشهای مختلفی محاسبه میشود، بعضی از اسلاید فروشان قیمت هر اسلاید را جداگانه حساب میکنند، برای مثال یک اسلاید پیتزای مرغ و قارچ ۲۷ هزار تومان قیمت دارد، برخی برای مثلاً ۶ برش پیتزا قیمت مشخصی دریافت میکنند و برخی سفارش مشتری را وزن میکنند. فروش فستفود به صورت وزنی در طول ۱ سال گذشته به شدت افزایش یافتهاست. این روش به خصوص برای سوخاری محبوبیت زیادی دارد.
فروشگاههای سوخاری کیلویی با تنوع بسیار زیاد اکنون در خیابانهای مختلف اصفهان فعال هستند. در تعدادی از این فروشگاهها انواع سوخاری قیمت یکسانی دارد و در تعداد دیگری از فروشگاهها هر نوع سوخاری برای مثال بال سوخاری یا ران، سینه و سیبزمینی قیمت متفاوتی در نظر گرفته میشود. یک کیلو از بهترین نوع سوخاری نیز نزدیک به ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. در کنار این فروشگاهها ساندویچیهای ده شصتی نیز مانند قارچ در حال تکثیر و زیاد شدن هستند.
ساندویچیهای دهه شصتی با همان منو قدیمی، رکود دهه شصتی، نانهای کوچک و ساندویچهای کاغذ پیچ شده به سرعت محبوب شدند. همه چیز در این ساندویچیها مانند دهه شصت است، از ظرف حمل سفارش مشتری گرفته تا نوشابههای قدیمی و شیشهای! قیمت این ساندویچها نیز از حدود ۵۰ هزار تومان آغاز میشود و منوی آنها به چند نوع ساندویچ خاص ختم میشود.
بازار فستفودیهای شهر اصفهان با این دستههای جدید در طول ۱ سال گذشته تغییرات عمدهای داشتهاست. این دسته بندیهای جدید بیشتر جنبه اقتصادی دارند و فستفود را با قیمت پایینتری به دست مصرفکننده میرسانند. اگرچه رشد زیاد تعدادی از این فستفودیها مانند سوخاری کیلویی به خصوص در تعدادی از خیابانهای شهر رقابت برای فعالان این حوزه را سخت میکند.
ارسال نظر