به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، داوود محمدی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال، چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تن صادرات قیر صورت گرفته و ۲.۵ میلیون تن نیز برای آسفالت جادههای شهری و روستایی به مصرف داخلی رسیده است.
رئیس انجمن قیر ایران به بازارهای صادراتی ایران اشاره کرد و گفت: ایران بزرگترین صادرکننده قیر در دنیا است و قیر را به ۱۵ کشور صادر میکند که هند و چین در صدر این فهرست قرار دارند.
وی اضافه کرد: در گذشته شاهد تولید قیرهای زیرزمینی بیکیفیت و ناخالص بودیم که اکنون کاهش پیدا کرده است اما قیرهای عراقی نیز به دلیل قیمت پایین یک تهدید برای بازار داخلی و مقاصد صادراتی ایران است.
محمدی یادآور شد که قیر عراق در بازارهای جهانی ٢٠ تا ٣٠ دلار کمتر از قیمت قیر ایران است اما با کیفیتی پایینتر عرضه میشود.
وی با اشاره به استهلاک ماشین آلات و تجهیزات راهسازی گفت: یکی از دلایل ضعف کیفیت جادهها به مستهلک بودن ماشین آلات راهسازی باز میگردد؛ بیشتر پیمانکاران دارای ماشین آلات و تجهیزات راهسازی مستهلک شده هستند که باید در راستای واردات ماشین آلات تسهیل صورت بگیرد.
رئیس انجمن قیر ایران ابراز کرد: یکی از مهمترین دلایل در حوزه واردات بحث تخصیص ارز کافی است که به شرکتها واگذار نمیشود.
محمدی با اشاره به اینکه پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات در ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه برگزار میشود گفت: امسال ۳۰ نفر از تجار هندی از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد که امیدواریم منجر به عقد قراردادهای جدید و خرید قیر ایرانی شود.
وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی و با معرفی آخرین دستاوردها در حوزه صنعت قیر در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود و بیشتر شرکت کنندگان خارجی آن شرکتهای چینی هستند.
ارسال نظر