طیب نیا  پرسش و پاسخ

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره ادغام شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد تاراز اظهار کرد: آنچه مسلم است بهبود شرایط ۲ شرکت بعد از ادغام است و با توجه به شرایطی که ورق گالوانیزه در بازار دارد، می‌تواند سودآوری بیشتری را برای سهامداران هر دو مجموعه به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا در نشست آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران در پاسخ به سوالی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای در گروه فولاد مبارکه و به ویژه ورق گالوانیزه در فولاد تاراز و صرفه اقتصادی این پروژه گفت: در حال حاضر طرح توسعه‌ای در فولاد تاراز که به تازگی با شرکت ورق خودرو نیز ادغام شده، جهت ایجاد ظرفیت جدید در حوزه محصولات گالوانیزه نداریم. البته همکاران ما مطالعاتی را بر روی بازار داشته‌اند و بررسی‌های فنی در حال انجام است که اگر بتوانیم محصول «ZAM» که از خانواده گالوانیزه است (چنانچه بازار مناسبی داشته باشد)، با اعمال تغییرات اندکی در خط تولید، به سبد محصولات خود اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص تعیین تکلیف سهامداران شرکت جدید ایجاد شده به دنبال ادغام شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد تاراز اظهار کرد: در واقع باید توجه داشت ترکیب نهایی با توجه به اعمال تغییر در ثروت سهامداران قبلی و برآوردهای مرتبط انجام خواهد شد و نمی‌توان پیش‌بینی میزان سود را داشت و کارشناسان رسمی باید این سود را بررسی و اعلام کنند، اما آنچه مسلم است بهبود شرایط ۲ شرکت بعد از ادغام است و با توجه به شرایطی که ورق گالوانیزه در بازار دارد، می‌تواند سودآوری بیشتری را برای سهامداران هر دو مجموعه به همراه داشته باشد.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در بهره‌برداری از میادین گازی و میزان سرمایه در نظر گرفته شده برای این پروژه ابراز کرد: بیش از دو سال هست که ما مجوزهای لازم برای مطالعات و ارزیابی مشارکت در راه‌اندازی دو میدان گازی را دریافت کرده‌ایم. مطالعات بر روی یکی از این میادین گازی که در کنار عسلویه شرقی است انجام شده و برآوردهای اولیه برای سرمایه‌گذاری در مشارکت بهره‌برداری از این میدان گازی حدود ۷۵۰ میلیون دلار است. طیب نیا اضافه کرد: این پروژه طی چند فاز اجرا و بعد از انعقاد قرارداد سهم شرکت فولاد مبارکه در این مشارکت اعلام خواهد شد. البته انتظار این است که این پروژه حدود ۴۶۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و ۴۰ میلیون بشکه میعانات را پس از بهره‌برداری کامل برای فولاد مبارکه تأمین کند.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته نرخ بازدهی ارزی این پروژه ۱۷ درصد است و چنانچه موفق شویم در سال جاری قرارداد را منعقد کنیم فاز اول تا پایان سال ۱۴۰۵ بهره‌برداری خواهد شد و فاز نهایی نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۸ بهره‌برداری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =