به گزارش خبرنگار ایراسین، استعلام آخرین قیمت خودروهای مونتاژی چینی در بازار آزاد نشان میدهد نوسانات ارزی در بازار غیر رسمی تاثیر خاصی بر قیمت خودروهای چینی نداشته است. اگرچه نمایندگیها در دورههای زمانی مشخصی قیمت محصولات خود را افزایش میدهند ولی در بازار آزاد سطح تقاضا پایین ارزیابی میشود و بسیاری از فروشندگان حاضرند روی قیمتهای پیشنهادی خود تخفیف ارائه دهند.
یک نمایشگاهدار در خیابان حکیم نظامی در مورد بازار خودروهای چینی به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت خودروهای چین خیلی سنگین شده و دیگر به راحتی خرید و فروش نمیشود، تعدادی از فروشندگان ماههاست به دنبال مشتری میگردند ولی با وجود رشد نرخ دلار کمتر کسی خودرو چینی ۲ تا ۳ میلیارد تومانی میخرد. آخرین استعلام قیمت خودروها چینی در بازار آزاد به قرار جدول زیر است:
خودرو |
قیمت (تومان) |
تیگو ۸ پرومکس (IE) |
۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون |
آریزو ۸ |
۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون |
هاوال H۶ |
۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون |
تیگو۷ پرومکس |
۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون |
فیدلیتی پرستیژ (۵ نفره) |
۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون |
کیامسی T۹ |
۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون |
تیگو۷ پرو (هیبرید) |
۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون |
دیگنیتی پرستیژ |
۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون |
لاماری ایما |
۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون |
دیگنیتی پرایم |
۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون |
آریزو ۶ پرو |
۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون |
کیامسی A۵ |
۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون |
X۵۵ پرو |
۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون |
رسپکت ۲ |
۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون |
جک EJ۷ |
۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون |
X۳۳ کراس (دستی) |
۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون |
X۲۲ پرو دستی |
۱ میلیارد و ۲۲ میلیون |
جک J۴ |
۹۶۰ میلیون |
لاماری ایما، دیگنیتی و ایکس۲۲ از جمله پرفروشترین خودروهای مونتاژی چینی در بازار آزاد هستند ولی قیمت این محصولات نیز طی یکی دو هفته گذشته با کاهش جزئی همراه بود. قیمت تیگو۸ پرومکس به عنوان یکی از لوکسترین خودروهای چینی مونتاژی در کشور به ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان رسید. برخی از فروشندگان قیمت پیشنهادی خود برای این خودرو را تا ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز افزایش دادهاند ولی این خودرو با قیمت ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی نیز به ندرت معامله میشود.
خودروهای هیبرید یا تمام برقی چینی در طول ماههای گذشته تنوع بالایی پیدا کردهاند و هر روز مدلهای جدیدتری از این محصولات راهی بازار میشود. با این حال سهم بازار پایینی دارند و تولیدکنندگان تنها به واسطه فروش اقساطی در تلاش برای عرضه این دسته از خودروها هستند.
مونتاژکاران چین در طول ماههای گذشته انواع مختلفی از محصولات خود را با روشهای اقساطی عرضه کردند و اکنون طرحهای فروش اقساطی به مناسب سال جدید با مدل ۱۴۰۴ را آغاز شده است. در جدیدترین طرحهای فروش اقساطی متقاضی باید دست کم ۴۰ درصد و حداکثر ۶۰ درصد قیمت خودرو را به صورت نقدی بپردازد و مابقی مبلغ بین ۱۲ تا ۶۰ ماه دریافت میشود، اگرچه سهمیه فروش اقساطی با بازپرداخت بیشتر از ۲۴ ماه کم است و مونتاژ کاران چینی ترجیح میدهند مدت بازپرداخت کمتر از ۲ سال باشد. نمایشگاهداران به ویژه در پایتخت نیز طرحهای فروش اقساطی شبیه به نمایندگی برای فروش خودروهای چینی دارند و بعضی از آنها مدعیاند خودرو را کمتر از ۲۴ ساعت بعد از کامل کردن مدارک به مشتری تحویل خواهند داد.
ارسال نظر