به گزارش ایراسین به نقل از ایدرو، فرشاد مقیمی رئیس هیأت عامل سازمان گسترش در این جلسه با اشاره به اینکه ایدرو به دنبال استفاده کامل از ظرفیت قانونی در خصوص نوسازی ناوگان تجاری است، گفت: مدل اجرایی این طرح و دستگاههای متولی همانند طرح نوسازی ناوگان درون شهری است.
به گفته وی، بر اساس طرح پیشنهادی برای جایگزینی اتوبوسهای فرسوده حمل و نقل عمومی قرار است در مرحله اول هزار دستگاه خودرو اتوبوس برون شهری جایگزین شود.
سازمان راهداری و صندوق صحا اعطا کننده تسهیلات در این طرح خواهند بود. دوره اجرای این طرح ۵ ساله و بازپرداخت اقساط آن حداکثر ۷ ساله خواهد بود.
براساس آمار، کل خودروهای اتوبوس برون شهری فرسوده حدود ۲۸ هزار دستگاه (بر مبنای سن فرسودگی ۱۵ سال) است.
ارسال نظر