آرم ذوب آهن اصفهان

سرپرست فروش محصولات ساختمانی ذوب آهن اصفهان در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار ایراسین از فروش بالای ریل و سایر محصولات ذوب آهن در بورس کالا خبر داد.

به گزارش ایراسین، مهدی انتشاری سرپرست فروش محصولات ساختمانی ذوب آهن اصفهان در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار ایراسین از فروش ریل و سایر محصولات ذوب آهن در بورس کالا خبر داد.

وی ضمن اشاره به سیاست های ذوب آهن در راستای تحقق جهش تولید در سال جاری به محصولات جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: ریل معدن، راه آهن و مترو مطابق استانداردهای بین المللی از جمله محصولاتی هستند که با اضافه شدن آنها به سبد محصولات ذوب آهن، کشور از واردات ریل بی نیاز شد و فروش ما در این زمینه هم خیلی خوب بوده است و این یعنی میلیون ها یورو صرفه جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

سرپرست فروش محصولات ساختمانی ذوب آهن به دیگر محصولات مهم و تقریباً جدید ذوب آهن پرداخت و گفت: محصولات دیگری که می توان از آن نام برد ورق های سازه فولادی و میلگرد آلیاژی70CR2 است که به لطف خدا امسال فروش خوبی داشته است.

انتشاری در ادامه به فروش میلگردهای ساختمانی و تیرآهن در بورس کالا اشاره کرد و گفت: در بورس کالا ما امسال شاهد تنوع در سبدهای عرضه شده بودیم و توانستیم سبد میلگرد و تیر آهن را از یکدیگر جدا کنیم و با کاهش وزن سبد این محصولات توانستیم مشتری های خرد را هم وارد بورس کالا کنیم که این طرح با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

وی به نوسانات قیمت دو محصول پرفروش ذوب آهن یعنی میلگرد و تیرآهن در بورس کالا در هفته های اخیر پرداخت و افزود: ما در بحث قیمت گذاری اصلا دخیل نیستیم و قیمت ها بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه به بورس انجام می گردد؛ هرچند سعی کرده ایم با توجه به تقاضای بالا تیرآهن در هفته های اخیر آن را با تناژ بالا عرضه کنیم تا قیمت ها قدری کاهش داشته باشد.

مهندس انتشاری در ادامه  به مشکل اصلی ذوب آهن در این سال ها پرداخت و افزود: مشکل اصلی ما تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن است چرا که مواد اولیه بیشتر به صورت خام فروشی صادر می شود و ما  در حال مذاکره با وزارتخانه صنعت معدن و تجارت هستیم تا معادن را به سمت فروش داخلی تعمیم دهیم.

سرپرست فروش محصولات ساختمانی ذوب آهن در خاتمه به حضور این شرکت در نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: حضور ذوب آهن در نمایشگاه های تخصصی برای ارائه محصولات جدید مثل ریل، ورق سازه های فولادی یا تیرآهن های بال پهن و... ضرروی است و این نمایشگاه ها می تواند در شناخت بیشتر توانمندی های شرکت سهامی ذوب اهن اصفهان موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =