عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر می‌گوید: انتخابات تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد. اقتصاد کشور ما و زیرساخت‌های آن در طول سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است. رئیس جمهور منتخب آینده به سرعت قادر به تغییر شرایط نخواهد بود و مدیریت بازارها زمان‌بر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در شروع معاملات سومین روز تیرماه باوجود تعطیلی بازار جهانی، در تمام قطعات و وزن‌ها افزایشی شد. قیمت طلا و سکه روز گذشته مصادف با سوم تیر ماه ۱۴۰۳ با پیروی از روند صعودی نرخ دلار در بازار غیررسمی بالا رفت تا سکه تمام نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان را پشت سر بگذارد. در لحظه تنظیم این گزارش، سکه تمام با رشد ۶۳۰ هزار تومانی با رقم ۴۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم‌سکه افزایش ۲۵۰ هزار تومانی داشته و این قطعه با بهای ۲۲ میلیون و ۸۵۰ به فروش می‌رسید. ربع سکه ۱۴ میلیون و ۸۵ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به اولین روز کاری هفته ۲۰۰ هزار تومان رشد داشته است. سکه یک گرمی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی وارد کانال هفت میلیون شد.

در دومین روز کاری هفته جاری قیمت طلا نوسانات صعودی داشت و هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۸۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تومانی معامله می‌شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۸۶ هزار تومان قرار داشت. طلای دست دوم نیز با بهای سه میلیون و ۳۴۱ هزار تومان به فروش رسید.

اگرچه قیمت طلا و سکه روز گذشته افزایشی شد ولی بازدهی این بازار در طول روزهای اخیر منفی بود. فعالان بازار طلا بر این باورند بازار طلا و سکه در آستانه انتخابات غیرمنتظره ریاست جمهوری به کما رفته و قیمت‌ها روند متوازنی ندارند. به اعتقاد آن‌ها نه‌تنها معامله‌گران بلکه دلالان نیز دست نگه‌داشته‌اند تا سمت‌وسوی قیمت‌ها پس از انتخابات مشخص شود. با این وجود آیا انتخابات و نتیجه آن بر بازار طلا و سکه تأثیرگذار است؟

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر در پاسخ به این سوال به خبرنگار ایراسین می‌گوید: انتخابات تأثیری بر بازار و قیمت طلا و سکه ندارد. اقتصاد کشور ما و زیرساخت‌های آن در طول سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و ساختار قوی ندارد. هر کدام از کاندیداهای عزیز ما که به عنوان منتخب این ملت برای سمت ریاست جمهوری انتخاب شوند، به سرعت قادر به تغییر شرایط بازارها نخواهند بود.

محمدولی با اشاره به تحریم‌ها توضیح می‌دهد: کشور ما با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و ارزش پول ملی ما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. درواقع اتخاذ هرگونه تصمیم و تأثیرات آن بر اقتصاد کشور ما زمان‌بر بوده و نباید انتظار تغییر شرایط را در کوتاه مدت داشت.

در انتها این کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور آینده خاطرنشان می‌کند: بنده و سایر همکارانم در بازار طلا برای رئیس جمهور منتخب آینده آرزو موفقیت می‌کنیم. ولی مردم بدانند اعمال هرگونه تغییر در اقتصاد و مدیریت بازارها زمان می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =