فولاد چین

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین کل موجودی فولاد شرکت‌های عضو انجمن در آخرین روزهای ژوئن ۲۰۲۴ به ۱۴.۶۹۴ میلیون تن رسید که بیانگر کاهش ۱۰.۵۴ درصدی نسبت به اواسط ژوئن است. اعضای انجمن آهن و فولاد چین مدعی‌اند روند تولید فولاد در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته کند پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، موجودی فولاد در کارخانه‌های چین در آخرین روزهای ماه ژوئن روند کاهشی پیدا کرد. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، کل موجودی فولاد شرکت‌های عضو انجمن در آخرین روزهای ژوئن ۲۰۲۴ به ۱۴.۶۹۴ میلیون تن رسید که بیانگر کاهش ۱.۷۳۱ میلیون تنی معادل ۱۰.۵۴ درصد نسبت به اواسط ماه ژوئن است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کل موجودی فولاد شرکت‌های عضو این انجمن اواسط ماه ژوئن ۱۶.۴۲۵ میلیون تن بود. با این حال میزان موجودی فولاد در این کارخانه‌ها در اواخر ماه گذشته ۱۲۷۴۰۰ تن معادل ۰.۸۷ درصد در مقایسه با روزهای پایانی می ۲۰۲۴ افزایش یافت چراکه موجودی فولاد این کارخانه‌ها در آخرین هفته ماه می حوالی ۱۴.۵۶۷ میلیون تن بود.

کاهش موجود فولاد کارخانه‌های چین در ژوئن ۲۰۲۴

حجم تولید در سال ۲۰۲۴ کم‌تر از ۲۰۲۳

طبق جزئیات گزارش انجمن آهن و فولاد چین، متوسط تولید روزانه فولاد خام در کارخانه‌های عضو انجمن در اواخر ژوئن ۲۰۲۴ حدود ۲.۱۶۸ میلیون تن محاسبه شد که نسبت به اواسط ژوئن ۰.۸ درصد افت داشت. همچنین این میزان تولید در مقایسه با روزهای انتهایی ماه می ۰.۴ درصد کاهش یافت. در یک نگاه کلی نیز متوسط تولید روزانه فولاد خام در کارخانه‌های عضو انجمن در ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۴۹ درصد کمتر بوده است.

متوسط تولید روزانه فولاد تمام شده در اواخر ژوئن سال جاری نیز ۲.۲۸۴ میلیون تن برآورد شد که از رشد تولید ۸.۸۶ درصدی نسبت به اواسط ژوئن سال جاری حکایت می‌کند. ولی میانگین تولید روزانه فولاد تمام شده در اواخر ژوئن سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۰.۹۷ درصد افت داشته است.

در ادامه باید به تولید آهن خام در میان کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین اشاره کرد که متوسط تولید روزانه آهن خام در اواخر ژوئن ۲۰۲۴ در این کارخانه‌ها به ۱.۹۳۷ میلیون تن رسید. این میزان تولید نسبت به اواسط ژوئن سال جاری ۱.۱۷ درصد کاهش داشته است زیرا کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین به طور میانگین ۱.۹۶۱ میلیون تن آهن خام در اواسط ماه گذشته تولید کردند. علاوه بر این میزان تولید آهن خام در ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد کم‌تر بوده است.

نشانه‌ای از بهبود یافتن بازار نیست

اعضای انجمن آهن و فولاد چین مدعی‌اند روند تولید فولاد در این صنعت در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته کند پیش می‌رود و انتظار افزایش تولید در ماه‌های پیش‌رو وجود ندارد. به اعتقاد آن‌ها افزایش مداوم تقاضا منجر به رشد قابل‌توجه تولید فولاد در این کشور می‌شود ولی نشانه‌ای از بهبود یافتن بازار داخلی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =