شمش فولادی

قیمت شمش فولادی در بازار جهانی طی دومین هفته جولای ۲۰۲۴ وارد فاز نزولی شد تا از بهای این محصول در جنوب شرق آسیا و چین حدود سه دلار کاسته شود. با این وجود گزارش‌های بیگمینت از ثبات قیمت شمش فولادی ایران در بازار جهانی خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین گزارش‌های بیگمینت (BigMint) از رکود بازار جهانی شمش فولادی حکایت می‌کند، به طوری که عدم برگزاری مناقصه صادراتی در دومین هفته جولای ۲۰۲۴ منجر به ریزش سه دلاری قیمت شمش فولادی فیلیپین و چین شد. با این وجود قیمت شمش فولادی صادراتی ایران ثابت ماند و بهای این محصول در بازار داخلی ایران در معاملات هفته گذشته افزایش پیدا کرد.

ثبات قیمت‌ها در جنوب شرق آسیا

غیبت خریداران از بازار شمش فولادی در جنوب شرق آسیا منجر به ثابت نسبی بهای این محصول شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت شمش فولادی در جنوب شرق آسیا به دلیل عدم برگزاری مناقصه در این منطقه در طول هفته گذشته ثابت ماند و هر تن شمش فولادی (150*150 mm.5SP) با بهای ۴۹۵ تا ۵۰۰ دلار به فروش رسید. بر اساس ارزیابی‌های بیگمینت هر تن شمش فولادی وارد شده از فیلیپین نیز ۴۹۴ دلار قیمت‌گذاری شد که بیانگر افت قیمت سه دلاری این محصول در مقایسه با پنجم جولای است. شمش فولادی در ویتنام نیز بدون تغییر با بهای ۴۹۰ دلار در هر تن عرضه شد و به گفته فعالان بازار، بازار داخلی فیلیپین در رکود مطلق به سرمی‌برد.

جهش بهای شمش فولادی ایران در هفته ریزشی قیمت‌ها در بازار جهانی

کاهش قیمت‌ها در چین

قیمت شمش فولاد چین در روزهای اخیر بر مدار نزول قرار گرفت و از بهای هر تن از این محصول در دومین هفته جولای ۲۰۲۴ حدود سه دلار کاسته شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر تن شمش فولادی در تانگشان(Tangshan) طی ششم تا سیزدهم جولای ۲۰ یوان معادل سه دلار کاهش یافت و در نهایت شمش فولادی چین با قیمت ۳۲۹۰ یوان در تن معادل ۴۵۴ دلار در تن معامله شد. کاهش بهای میلگرد در معاملات آتی در طول هفته گذشته دلیل اصلی ریزش سه دلاری قیمت شمش فولادی در این کشور محسوب می‌شود. قیمت هر تن میلگرد چین در معاملات آتی منعقد شده در ۱۲ جولای با موعد تحویل اکتبر ۲۰۲۴ با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳۰ یوان در تن معادل چهار دلار در تن کاهش داشت و به ۳۵۲۳ یوان در تن یعنی ۴۸۵ دلار در تن رسید.

جهش بهای شمش فولادی ایران در هفته ریزشی قیمت‌ها در بازار جهانی

رونق تابستانی بازار شمش فولادی ایران باوجود رکود بازار جهانی

اگرچه قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در طول هفته گذشته بدون تغییر ماند ولی بهای این محصول در بازار داخلی ایران صعودی شد. طبق ارزیابی‌های بیگمینت هر تن شمش فولادی صادراتی ایران در طول هفته گذشته به دلیل عدم برگزاری مناقصه صادراتی و اعمال محدودیت‌های مصرف انرژی، بدون تغییر با قیمت ۴۷۸ تا ۴۸۰ دلار به فروش رسید. در مقابل هر کیلوگرم شمش فولادی در بازار داخلی ایران طی یک روند صعودی نسبت به دهه اول تیرماه با ۲,۳۰۰ ریال افزایش با قیمت ۲۴۷,۵۰۰ ریال معامله شد. هر کیلوگرم میلگرد نیز متأثر از روند صعودی قیمت شمش فولادی رشد ۲۰۰۰ ریالی تجربه کرد و قیمت آن به ۲۸۱,۰۰۰ ریال در کیلوگرم افزایش یافت.

جهش بهای شمش فولادی ایران در هفته ریزشی قیمت‌ها در بازار جهانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =