بیت کوین

دو روز پایانی هفته گذشته همزمان با شکست سقف تاریخی انس طلا در بازارهای جهانی، بیت‌کوین با رشد بیش از ۱۰ درصدی به کانال ۶۰ هزار دلار بازگشت. قیمت ریالی بیت‌کوین در معاملات پایان هفته بالاتر از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و حجم بازار رمزارزها ۲.۱ تریلیون دلار را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا روز جمعه سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۲۵۸۰ دلار به ثبت رساند و بیت‌کوین پس از چندین هفته به کانال ۶۰ هزار دلار بازگشت. داده‌ها از همبستگی مستقیم بیت‌کوین با انس طلا در طول ۲ سال گذشته حکایت دارد. در ماه‌های ابتدایی از سال ۲۰۲۴ وقتی انس طلا سقف تاریخی قبلی خود را شکست، بیت‌کوین نیز برای نخستین بار در تاریخ پیش از رویداد هاوینگ سقف قبلی خود را پشت سر گذاشت. در دوز پایانی هفته گذشته نیز همزمان با رشد قیمت انس طلا، بیت‌کوین بیش از ۱۰ درصد رشد کرد و در پایان هفته به کانال ۶۰ هزار دلار رسید. قیمت ریالی بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی عدد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را رد کرد، هر اتریوم نیز ۱۴۲ میلیون تومان قیمت خورد. به طور کلی قیمت تعداد زیادی از رمزارزها در پایان هفته بیش از ۱۰ درصد رشد کرد ولی در این میان تعدادی از رمزارزها رشد به مراتب سنگین‌تری داشتند. برای مثال رمزارز CATE در یک هفته اخیر ۲۸۱ درصد رشد کرد.

بازگشت بیت‌کوین به کانال ۶۰ هزار در شب سقف شکنی انس طلا

با این وجود شاخص ترس و طمع در پایان هفته همچنان در محدوده ترس با عدد ۳۸ قرار دارد، در صورت افزایش ۲ واحدی این شاخص شرایط بازار رمزارزها از ترس به خنثی تبدیل خواهد شد. سایر شاخص‌ها در بازار رمزارزها نیز در پایان هفته مثبت شدند، برای مثال حجم بازار با افزایش بیش از ۳ درصدی به ۲.۱ تریلیون دلار رسید. خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها همچنان بالاست ولی دامیننس بیت‌کوین کاهش یافته است.

بیت کوین در انتظار نخستین کاهش نرخ بهره

پاول رئیس فدرال رزرو چند هفته قبل از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر خبر داد، بنابراین انتظار می‌رود نرخ بهره در هفته‌های پیش‌رو دست کم ۰.۲۵ درصد کاهش پیدا کند. اگرچه ماه گذشته انتظار می‌رفت نرخ بهره ۰.۷۵ درصد کاهش پیدا کند و عدد فعلی کمتر از انتظارات است ولی آغاز چرخه انبساطی خبر خوبی برای بازارهای ریسکی جهان به خصوص بازار سهام و رمزارزهاست. تحلیل‌گران در طول هفته‌های گذشته پیش‌بینی‌های مثبتی از روند قیمتی بیت‌کوین با کاهش نرخ بهره خبر داده‌اند. به طور کلی چشم‌انداز تحلیل‌گران به رشد قیمت رمزارزها در کوتاه مدت مثبت است.

پیشتازی میم‌کوین‌ها در صرافی‌های داخلی

حجم معاملات رمزارزها در صرافی‌های داخلی از ۳ هفته قبل کاهش یافت و اکنون در سطح پایینی ارزیابی می‌شود. بررسی چند صرافی داخلی نشان می‌دهد همچنان میم‌کوین‌های داگز و نات‌کوین حجم معاملات بالایی دارند، البته حجم معاملات این دو رمز ارز نسبت به ۳ هفته قبل بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. حجم معاملات ۲۴ ساعته داگز تنها در یکی از صرافی‌های داخلی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بود. رمز ارز تتر نیز با حجم معاملات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی در میان ۳ رمز ارز پر معامله در طول هفته گذشته قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =