معدن

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: افزون بر ۳۳ درصد برنامه و تعهد تعیین شده مربوط به میزان وصول حقوق دولتی معادن در استان تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایراسین، مهدی سیفی باغی خانی اظهار کرد: براساس برنامه تعیین شده تا پایان سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد هفت هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال به عبارتی بیش از ۳۳ درصد تعهد تعیین شده در استان، حقوق دولتی از معادن وصول شده است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: ۳۶۷ پروانه بهره برداری در حوزه معادن استان تاکنون صادر شده است و از مجموع معادن استان هم اکنون ۲۳۰ فقره فعال، ۹ فقره در حال تجهیز و مابقی غیرفعال است.

سیفی باغی خانی بیان کرد: اشتغال اسمی معادن استان پنج هزار و ۳۴۱ نفر و اشتغال واقعی آنها هم چهار هزار و ۹۵۰ نفر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ پروانه بهره برداری، ۱۰ مورد گواهی کشف، ۱۵ مورد پروانه اکتشاف معادن در استان صادر شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است، ادامه داد: ۱۸ گونه ماده معدنی در این استان وجود دارد و از لحاظ تنوع ماده معدنی جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =