ناظمی همایش ممیزان داخلی

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه در سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولادمبارکه گفت: ما اگر همین کارهایی که در ممیزی انجام می‌دهیم را جدی بگیریم به رشد و تعالی دست پیدا می‌کنیم و باید باور به جایگاه این مجموعه صنعتی به عنوان مهم‌ترین بنگاه جمهوری اسلامی در کشور و خاورمیانه داشته باشیم که همه فعالیت‌ها حتی تصمیم برای یک فرد، خرید یک تجهیز و یا انجام ممیزی اهمیت بسیاری دارد و این مسیری است که به حرکت در مسیر تعالی شرکت سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولادمبارکه، ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از معاونین و مدیران و تیم ممیزی این شرکت برگزار شد.

حل چالش‌های سازمان‌ها از درون مجموعه صورت می‌گیرد

محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه نیز با بیان اینکه ممیزی که اساس آن از کارشناسان و کارکنان داخل سازمان باشد قطعاً خروجی خوبی به سازمان می‌دهد، گفت: پیگیری‌های ما بیشتر برای اصلاحات است و این جمع حاضر باید قدرشناس وجود همچنین فضایی باشند که پایه و اساس توفیقات سازمان نیز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: افرادی که چالش‌های فولاد مبارکه را حل می‌کنند در واقع در درون سیستم هستند هرچند که امیدواریم از بیرون نیز مسائل حل شود اما باید باور داشت که از درون مسائل حل می‌شود زیرا مسائل و مشکلات بهتر شناسایی شده و فولاد مبارکه باید قدردان وجود چنین نشست‌هایی برای اهداف مشخص باشد.

ارزیابی ممیزان داخلی فولاد مبارکه به حرکت در مسیر تعالی سرعت می‌بخشد

ناظمی هرندی با اشاره به تعریف و فهم از واژه فرهنگ گفت: فرهنگ فولادمبارکه به معنای دیدگاه‌هایی است که در فولاد مبارکه به صورت عمومی، مثبت یا منفی حاکم است که سازمان‌های دیگر آن را ندارند و درواقع فرهنگ در تاروپود سازمان‌ها وجود دارد که با دیگر سازمان‌ها تفاوت دارد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: زمانی‌که از فرهنگ مطلوب، پرسش می‌شود باید دید که سازمان به کدام سمت می‌رود و پاسخ آن مهم‌ترین مؤلفه ای است که استراتژی را محقق می‌کند. از سویی دیگر در مورد اینکه برسیم به نقطه مطلوب باید بین مفهوم آموزش و یادگیری، تفاوت قائل شد و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت یک فرهنگ مطلوب است، اما باید بستر و ابزار آن را ایجاد کرد و حتی برای پیاده‌سازی سایر مفاهیم نیز به طور جدی برای آن بسترسازی و طراحی کرد و استراتژی ما استفاده از همه بخش‌های سازمان در الگوهای تحولی است.

ناظمی هرندی در پایان گفت: ما اگر همین کارهایی که در ممیزی انجام می‌دهیم را جدی بگیریم به رشد و تعالی دست پیدا می‌کنیم و باید باور به جایگاه این مجموعه صنعتی به عنوان مهم‌ترین بنگاه جمهوری اسلامی در کشور و خاورمیانه داشته باشیم که همه فعالیت‌ها حتی تصمیم برای یک فرد، خرید یک تجهیز و یا انجام ممیزی اهمیت بسیاری دارد و این مسیری است که به حرکت در مسیر تعالی شرکت سرعت می‌بخشد.

بهبود بخشی نتیجه مؤثر ممیزی داخلی است

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولادمبارکه در این همایش با اشاره به اینکه این فرایند ممیزی‌ها و ارزیابی‌ها پیش‌نیازهای متعالی شدن است، اظهار کرد: باید همیشه رصد کنیم که کجا هستیم و می‌خواهیم به کجا برسیم که ادبیات تدوین استراتژی نیز به همین منظور و برای مشخص شدن چشم‌انداز است.

وی افزود: برای بهره‌برداری بهتر انتظار مشارکت بیشتری هست و از مدیران درخواست داریم که نسبت به تشویق و انگیزه دادن برای مشارکت در امور ارزیابی، ممیزی و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف کوشا باشند.

ارزیابی ممیزان داخلی فولاد مبارکه به حرکت در مسیر تعالی سرعت می‌بخشد

سلیمی با اشاره به ضرورت پرورش نیروی انسانی، خاطر نشان کرد: گزارش جامعی در این خصوص ارائه شده و البته تصمیم گرفتیم در جلسات بهره‌برداری، زمانی را برای پرورش خودمان و مدیران و مسئولان نیز داشته باشیم تا به صورت منسجم، مستمر و ساختار یافته صورت گیرد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای آینده این مجموعه و ارتقا سازمان، گفت: تقویت کار گروهی و تیمی اولین فاکتور در نظر گرفته شده برای این امر است که در ادامه باید چابکی و شجاعت و جسارت را نیز در مجموعه تقویت کرد.

وی راهکار تضمینی برای تعالی سازمانی را همدلی و هم‌افزایی در این موارد دانست و افزود: این امر به نوعی یک فرهنگ است که حتی می‌توان به تحقق شعار مدیر عامل سازمان در بحث فرهنگ سازمانی جامه عمل پوشاند.

سلیمی در خصوص اثربخشی ممیزی داخلی تصریح کرد: باید خروجی آن صرفاً ارائه یک گزارش نباشد بلکه بهبود در همه ابعاد باشد که احساس می‌کنم به این فرهیختگی رسیدیم اما انتظار ما بهبود مستمر است.

فرآیند ممیزی یکی از نقاط قوت سازمان است

در ادامه محمد کاظم صباغی هرندی، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه و رئیس کمیته انرژی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در این برنامه اظهار کرد: طی ۲۳ سال فعالیت در فولادمبارکه همیشه در جلسات ممیزی بیشتر یاد گرفتیم که این ارزیابی‌ها، نقص‌ها و شکست‌ها منجر به آموزش و یادگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی پیمانکار در شرکت فولادمبارکه فعالیت دارند، تصریح کرد: باید این نیروها در شاخص ایمنی ممیزی در نظر گرفته شود که اکثر حوادث نیز مربوط به بخش پیمانکاران است.

صباغی هرندی ادامه داد: اکثر شرکت‌های فولادی با چالش انرژی روبرو هستند و به صورت ویژه در اولویت بررسی ممیزی باید قرار گیرد که در حوزه کنترل و اندازه‌گیری انرژی اقدامات خوبی صورت گرفته و البته هزینه حامل‌های انرژی برای شرکت افزایش یافته است.

ارزیابی ممیزان داخلی فولاد مبارکه به حرکت در مسیر تعالی سرعت می‌بخشد

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در خصوص ارتقا فرهنگ سازمانی گفت: برای استفاده و پیاده سازی فرهنگ سازمانی باید مطالبه‌گری از مجموعه صورت گیرد و حتی تبدیل به عادت شود که در واقع تقویت فرهنگ سازمانی با مطالبه‌گری و جلسات مستمر با مدیران، مسئولان و پرسنل رخ خواهد داد.

وی معتقد است که انجام فرایند ممیزی یکی از نقاط قوت سازمان است و پیگیری اقداماتی که باید انجام شود در جهت رفع مغایرت‌ها برای ارتقا و تعالی مجموعه بسیار مؤثر است.

در پایان نیز از برگزار کنندگان این رویداد و همکارانی که در اجرای این فرایند در سال جاری جاری مشارکت نمودند قدردانی صورت گرفت و از سه تن از مدیران و سر ممیزان پیشکسوت فولاد مبارکه شامل آقایان مهندس حسین میر مقتدایی مدیر اسبق آزمایشگاه‌ها، مهندس محسن جزمی مدیر اسبق بازرسی، اتوماسیون و ابزار دقیق و مهندس محمد حسین عسگری مدیر اسبق کنترل مواد که از تجربیات و خاطرات آنها در استقرار این استانداردها در سالیان ابتدایی در همایش سال جاری استفاده شده بود قدردانی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =