نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امکان نوسان یک تا پنج درصدی قیمت‌ها در بازار طلای داخلی باتوجه به شرایط وجود دارد. ولی هیچ‌گونه خرید هیجانی در بازار دیده نمی‌شود و مردم منتظر کاهش قیمت طلا نباشند. انتظار کاهش قیمت‌ها طلا در آینده نزدیک پایین و حتی بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در اولین ساعات شروع بازار طی روز گذشته افزایشی بود و بهای طلای ۱۸ عیار به پله چهار میلیون تومان و سکه تمام به کانال ۴۸ میلیون تومان رسید. ولی در ادامه روز بازار طلا روند نامتوازنی پیدا کرد و قطعات مختلف در مسیر صعود و نزول سرگردان بودند. به اعتقاد معامله‌گران در بازار طلا صعود چشمگیر انس طلا در روز دومین روز کاری بازار جهانی به بازار طلا داخلی در ساعات اولیه روز گذشته سیگنال افزایشی داد. ولی انس طلا روز چهارشنبه مصادف با ۱۱ مهر ماه وارد فاز اصلاحی شد تا بازار طلا داخلی با افت و خیز همراه شود.

طلا و سکه سرگردان بین صعود و نزول

اگرچه قیمت سکه تمام صبح روز گذشته با رشد حدود ۹۰۰ هزار تومانی کانال ۴۸ میلیون تومان را فتح کرد ولی در ادامه روز این کانال تاریخی را از دست داد و بین کانال ۴۷ و ۴۸ میلیون تومان در رفت و آمد بود. در لحظه تنظیم این گزارش قیمت سکه تمام با رشد ۹۵ هزار تومانی به حوالی ۴۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. سایر قطعات سکه نیز روز گذشته سوار بر مدار صعود بودند و قیمت نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب با رقم ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز با رشد ۵۰ هزار تومانی به کانال هشت میلیون تومان صعود کرد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات قیمت طلا طی روزهای گذشته را ناشی از سه دلیل دانست و دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: امکان نوسان یک تا پنج درصدی قیمت‌ها در بازار طلا داخلی با تغییرات طلای جهانی، نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد، اخبار و تنش‌های سیاسی وجود دارد. با وجود رشد قیمت طلا جهانی در روزهای گذشته و تأثیرات آن بر بازار داخلی، هیچ گونه التهاب و خرید هیجانی در بازار جهت خرید طلا و مصنوعات آن نسبت به سنوات گذشته دیده نمی‌شود که علت اصلی این موضوع به نبود قدرت خرید مردم باز می‌گردد.

این مقام صنفی با اشاره به احتمال ضعیف کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بیان داشت: اکنون قیمت‌گذاری در بازار داخلی متأثر از انس طلاست. البته این قیمت‌گذاری با بازار ارز و میزان تقاضا نیز ارتباط دارد. ازآنجایی‌که پیش‌بینی و تحلیل‌ها از افزایش قیمت انس طلا و صعود آن به کانال ۳۰۰۰ دلاری حکایت می‌کند، انتظار کاهش قیمت طلا در بازار داخلی در آینده نزدیک پایین و حتی بعید به نظر می‌رسد و مردم منتظر کاهش قیمت طلا نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =