معدن نقره

آمار منتشر شده از کسری۱۰۹۳.۴میلیون انسی نقره در طول سال‌های ۲۰۲۰تا ۲۰۲۴ در بازار جهانی حکایت می‌کند. شرکت‌های معدنی با در نظرگرفتن این کسری درصدد افزایش تولید نقره و کسب سود بیشتری هستند. دراین میان شرکت Coeur با اخذ امتیاز بهره‌برداری از پنج معدن بزرگ نقره جهان قصد تولید ۲۱میلیون انس نقره را در سال ۲۰۲۵ دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت معدنی Coeur Mining در سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۲۱ میلیون تن انس نقره و ۴۳۲ هزار انس طلا تولید خواهد کرد. Coeur Mining یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی جهان در حوزه تولید فلزات طلا و نقره به شمار می‌رود که امتیاز بهره‌برداری از معادن زیادی را در اختیار دارد. مسئولان این شرکت طی اقدامی کل سهام شرکت معدنی Silvercrest را به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار با هدف افزایش تولید نقره خریداری کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد معدن لاس چیسپاس (Las Chispas) در مکزیک به دلیل داشتن بالاترین عیار نقره و طلا به گل سرسبد معادن نقره در جهان معروف است و امکان استخراج سالانه میلیون‌ها انس نقره از این معدن وجود دارد. اکنون امتیاز بهره‌برداری از معدن لاس چیسپاس به همراه معدن نقره روچستر ( Rochester) در اختیار Silvercrest است. از این رو مسئولان Coeur Mining طی یک معامله سهام این شرکت را به قیمتی بیش از ارزش آن خریداری کردند تا با تولید ۲۱ میلیون انس نقره در سال ۲۰۲۵ به یک شرکت معدنی پیشرو در حوزه تولید نقره در جهان تبدیل شوند.

افزایش بهره‌برداری از معادن نقره با سیگنال کسری نقره در بازار جهانی

اقبال سرمایه‌گذاری روی نقره افزایش می‌یابد

طبق گفته‌های میچل جی کربس ( Mitchell J. Krebs)، مدیرعامل شرکت Coeur Mining قیمت نقره در سال ۲۰۲۴ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است و در اواخر سپتامبر به بالاترین رقم خود در ۱۲ سال گذشته رسید. بنابراین استخراج و تولید نقره طی سال‌های آینده سود بالایی برای شرکت‌های معدنی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این نقره در کنار ارزش بالا، کاربرد فراوانی در تولید پنل‌های خورشیدی دارد و با توجه به حرکت صنایع به سمت تولید انرژی پاک، نقره به یکی از فلزات اصلی و پرکاربرد طی دهه آینده تبدیل خواهد شد. طبق ارزیابی‌های مدیرعامل شرکت Coeur Mining پروسه بهره‌برداری از معدن لاس چیسپاس از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شد و معدن کاران در سال ۲۰۲۳ موفق به استخراج بیش از ۱۰.۲۵ میلیون انس نقره با هزینه ۷.۷۳ دلار در هر انس شدند. اکنون شرکت Coeur Mining صاحب پنج معدن نقره در آمریکای شمالی است که سه معدن از آن‌ها یعنی روچستر، پالمارجو ( Palmarejo) و لاس چیسپاس به عنوان معادن برتر نقره دنیا به حساب می‌آیند. کارشناسان حوزه صنعت و معدن بر این باورند این شرکت معدنی به راحتی قادر به تولید سالانه بیش از ۲۱ میلیون انس نقره خواهد بود زیرا امتیاز بهره‌برداری از معادن مرغوب نقره در جهان را در اختیار دارد. از طرفی آمار منتشر شده از کمبود عرضه ۱۵ درصدی نقره در بازار جهانی طی یک سال گذشته حکایت می‌کند و درمجموع بازار جهانی در طول سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ با کسری ۱۰۹۳.۴ میلیون انسی نقره مواجه شد. درنتیجه روند صعودی تولید نقره در جهان منجر به برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =