معدن

ارزش ۵۰ شرکت معدنی بزرگ جهان در پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۵۱ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم بالاترین میزان از سال ۲۰۲۳ تا به امروز است. کارشناسان علت رشد ارزش سهام شرکت‌های معدنی بزرگ دنیا را روند صعودی قیمت طلای جهانی عنوان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ارزش سهام ۵۰ شرکت معدنی برتر در جهان طی ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۰۲۴ به بالاترین میزان از سال ۲۰۲۳ تا به امروز رسید. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ارزش ۵۰ شرکت معدنی بزرگ جهان در پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۵۱ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم از رشد ۷۶ میلیارد دلاری ارزش آن‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری حکایت می‌کند. البته این رقم ۲۴۰ میلیارد دلار کمتر از رکود ثبت شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است. همچنین ارزش کل سهام این شرکت‌های معدنی تا پایان سپتامبر ۲۰۲۴ نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ حدود هشت درصد رشد داشته است که علت اصلی این موضوع به افزایش چشمگیر قیمت انس طلا در سال جاری و رشد روزافزون سهام شرکت‌های معدنی فعال در حوزه استخراج طلا باز می‌گردد. کارشناسان معتقدند ارزش سهام شرکت‌های معدنی فعال در حوزه تولید طلا در سه ماهه پایان سال ۲۰۲۴ با توجه به روند صعودی قیمت طلا جهانی بالاتر خواهد رفت تا شاید در پایان سال ۲۰۲۴ رکود سال ۲۰۲۲ شکسته شود و ارزش سهام این ۵۰ شرکت معدنی به بالاترین رقم ممکن برسد. اسامی ۵۰ شرکت معدنی برتر دنیا در این دوره زمانی به شرح جدول زیر است:

رشد ارزش سهام شرکت‌های معدنی برتر جهان با سقف شکنی انس طلا

بر اساس نمودار زیر، ۱۲ شرکت معدنی کانادایی در شمار ۵۰ شرکت برتر در سه ماهه سوم سال میلادی جاری قرار دارند. هشت شرکت معدنی چینی نیز موفق به ورود به لیست ۵۰ شرکت برتر دنیا در این سه ماه شده‌اند. پنج شرکت آمریکایی و استرالیایی نیز در لیست برترین شرکت‌های معدنی جهان جای می‌گیرند. در مقابل ارزش سهام شرکت‌های معدنی استرالیا در مقایسه با سایر کشورها بالاتر است.

رشد ارزش سهام شرکت‌های معدنی برتر جهان با سقف شکنی انس طلا

شرکت‌های معدنی با بهترین و بدترین عملکرد

مطابق جدول زیر، شرکت معدنی آلاموس گلد در کانادا برای نخستین بار در این دوره زمانی به جمع ۵۰ شرکت برتر معدنی جهان پیوست. سهام این شرکت معدنی در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ بیش از ۳۱ درصد جهش پیدا کرد و بهترین عملکرد را در میان ۵۰ شرکت‌های معدنی به ثبت رساند. ارزش سهام شرکت معدنی آلاموس گلد در پایان سه ماهه سوم سال جاری ۸.۲ میلیارد دلار برآورد شد و این شرکت در رتبه ۴۸ در میان ۵۰ شرکت برتر استخراج طلا در جهان قرار گرفت. مسئولان آلاموس گلد به تازگی حق امتیاز بهره‌برداری از معدن Magino را به دست آورده‌اند که نه تنها منجر به رشد تولید طلا این شرکت در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ شد بلکه افزایش تولید ۲۰ درصدی طلا در سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ را برای شرکت آلاموس گلد به همراه دارد. در ادامه باید به شرکت معدنی نیومنت در آمریکا اشاره کرد که با کسب حق امتیاز معدن مورونتاو به عنوان بزرگ‌ترین معدن طلای جهان با ظرفیت استخراج و تولید سالانه ۲.۹ میلیون انس در شمار ۵۰ شرکت معدنی برتر جهان قرار گرفت و پس از آلاموس گلد بهترین عملکرد را در این دوره زمانی داشت. جزئیات جدول زیر نشان می‌دهد شرکت نوریلسک نیکل، شرکت معدنی امان و شرکت طلا موزائیک بدترین عملکرد را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ در میان این ۵۰ شرکت به ثبت رسانده‌اند.

رشد ارزش سهام شرکت‌های معدنی برتر جهان با سقف شکنی انس طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =