لیتیوم

انگلیس یکی از واردکنندگان لیتیوم در جهان است که به تازگی شرکت کورنیش لیتیوم برای نخستین بار کارخانه تولید لیتیوم کم آلاینده را در این کشور افتتاح کرد. این کارخانه قادر به تامین حدود ۲۵درصد از لیتیوم مورد نیاز انگلیس تا سال۲۰۲۷ خواهد بود تا از وابستگی این کشور به واردات لیتیوم کاسته شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اولین کارخانه لیتیوم کم‌آلاینده هفته گذشته در انگلیس افتتاح شد. شرکت کورنیش لیتیوم ( Cornish Lithium) برای نخستین بار کارخانه تولید لیتیوم با آلایندگی پایین را به عنوان بخشی از پروژه Trelavour خود در کورنوال انگلستان راه‌اندازی کرد. کورنیش لیتیوم یک شرکت پیشگام در اکتشاف و توسعه مواد معدنی در جهان به شمار می‌رود که در پروژه‌های خود توجه ویژه به مسائل محیط زیستی و گرم شدن بیش از حد سطح کره زمین دارد. از این رو این شرکت معدنی پس از تحقیقات بسیار و با حمایت مالی دولت انگلیس موفق به احداث اولین کارخانه تولید لیتیوم کم آلاینده شد تا از آب‌های ژئوترمال یا چشمه‌های آب گرم کم‌عمق لیتیوم کم آلاینده تولید کند. نتایج آزمایش‌های کورنیش لیتیوم نشان می‌دهد غلظت لیتیوم موجود در آب‌های ژئوترمال تا ۲۶۰ میلی‌گرم در لیتر می‌رسد که بیانگر غلظت بسیار بالا لیتیوم این آب‌ها است. طبق جزئیات منتشر شده شرکت کورنیش لیتیوم قصد تولید ۱۰ هزار تن لیتیوم با آلایندگی پایین در کارخانه جدید خود تا سال ۲۰۲۷ را دارد. همچنین این شرکت معدنی درصدد تولید ۲۵ هزار تن کربنات لیتیوم (LCE) برای صنعت داروسازی انگلیس تا سال ۲۰۳۰ است.

حمایت همه‌جانبه انگلیسی‌ها از کورنیش لیتیوم

بررسی‌ها نشان می‌دهد انگلیس در شمار واردکنندگان لیتیوم در جهان قرار می‌گیرد و ۱۰۰ درصد نیاز این کشور به لیتیوم از طریق واردات به ویژه از چین برطرف می‌گردد. در مقابل شرکت کورنیش لیتیوم با راه‌اندازی این کارخانه جدید قادر به تأمین حدود ۲۵ درصد از لیتیوم مورد نیاز انگلیس تا سال ۲۰۲۷ خواهد بود تا از وابستگی انگلیس به واردات لیتیوم تا حدود زیادی کاسته شود. دولت انگلیس نیز تاکنون نزدیک به ۲ / ۶ میلیون دلار با هدف حمایت از این پروژه لیتیومی به کارخانه کورنیش لیتیوم اهدا کرده و معافیت‌های مالیاتی بسیاری تا سال ۲۰۲۷ برای این کارخانه در نظر گرفته است.

از سوی دیگر مسئولان شرکت معدنی کورنیش لیتیوم مدعی‌اند لیتیوم تولیدی در این کارخانه انگلیسی متفاوت با لیتیوم‌های موجود در بازار است و این لیتیوم علاوه بر آلایندگی کم از خلوص و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که بکارگیری این ماده معدنی منجر به افزایش راندمان باطری خودروهای برقی و وسایل الکتریکی خواهد شد. علاوه‌بر این طبق بیانیه شرکت کورنیش لیتیوم این کارخانه و محصولات تولیدی آن به دلیل مرغوبیت و کیفیت بسیار بالا ارزش افزوده زیادی به همراه دارند، تاجایی که تخمین زده می‌شود این کارخانه حدود یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ ارزش افزوده برای دولت انگلیس ایجاد کند و فرصت اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر نیروی کار ساده را فراهم خواهد ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =