نیکل

بررسی قیمت‌ها در بورس فلزات لندن از کاهش بهای نیکل به دلیل تقاضا ضعیف جهانی حکایت می‌کند. اندونزی نیز باهدف بازگشت تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نیکل و جلوگیری از ریزش بیش از حد قیمت‌ها، معدنچیان خود را ملزم به کاهش بهره‌برداری و تولید سنگ معدنی نیکل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اندونزی با هدف بازگشت تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نیکل و جلوگیری از ریزش بیش از حد قیمت‌ها، میزان تولید این فلز را کاهش می‌دهد. در حال حاضر کارخانه‌های ذوب نیکل در اندونزی بیش از نیمی از نیکل مورد نیاز در سطح جهان را تولید می‌کنند که به تازگی با کمبود مواد اولیه مواجه شده‌اند و طی یک اقدام بی‌سابقه مقادیر بسیار زیادی سنگ معدنی و مواد اولیه با قیمت بالایی از فیلیپین وارد کردند. در مقابل بررسی قیمت‌ها در بازار فلزات جهانی از کاهش بهای نیکل حکایت می‌کند. همچنین قیمت نیکل در بورس فلزات لندن به دلیل تقاضا ضعیف به سطوح پایین رسیده است. از این رو دولت اندونزی تولیدکنندگان را ملزم به کاهش تولید نیکل در ادامه سال ۲۰۲۴ کرد تا کارخانه‌های ذوب نیکل بیش از این متحمل ضرر نشوند. به گفته باهلیل لاهادالیا (Bahlil Lahadalia)، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در نشست خبری اخیر در جاکارتا، تولیدکنندگان نیکل باید تعادل بین عرضه و تقاضا را حفظ کنند زیرا اگر تقاضا کم و عرضه همچنان فراوان باشد، قیمت‌ها روند نزولی خود را طی خواهند کرد و نه‌تنها سودآوری برای ما به دنبال ندارد بلکه منابع کشور هدر می‌رود. بر اساس تصمیمات جدید دولت اندونزی کارخانه‌های تولیدکننده نیکل مجاز به تولید و عرضه نیکل مانند سابق نیستند و باید از میزان تولیدات خود را بکاهند. طبق توضیحات وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی بازار سنگ و فلزات معدنی در طول سال ۲۰۲۴ روزهای تیره و تاری را سپری کرد و این وضعیت همچنان ادامه دارد، با این حال ما به سیاست‌های محرک اقتصادی چین امیدواریم تا میزان تقاضا و مصرف فلزات و سنگ معدنی از سوی این کشور تقویت شود.

محدودیت تولید و واردات نیکل در اندونزی

دولت اندونزی به دنبال رکود بازار جهانی مجوزهای مختلفی در راستای میزان تولید و فروش نیکل برای شرکت‌های معدنی مختلف در این کشور صادر نمود است. اکنون بزرگ‌ترین معدن نیکل اندونزی توسط شرکت معدنی فرانسوی Eramet SA اداره می‌شود که این شرکت معدنی هفتمین تولید کننده بزرگ نیکل در جهان به حساب می‌آید. دولت اندونزی ۲۹ درصد از میزان استخراج و تولید نیکل این شرکت کاسته است و شرکت Eramet SA باتوجه به قوانین جدید اندونزی قادر به تولید و فروش نیکل مانند سابق نخواهد بود که اعتراض گسترده مسئولین این شرکت معدنی فرانسوی را به دنبال داشته است. همچنین دولت اندونزی طی اقدامی کارخانه‌های ذوب نیکل را ملزم به خرید و تأمین سنگ معدنی و مواد اولیه خود از معدنچیان داخلی کرد تا واردات نیکل و مواد اولیه آن به کم‌ترین میزان ممکن برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =