به گزارش ایراسین به نقل از تجارتنیوز، براساس گزارشهای به دست آمده برخی بستههای اینترنت همراه اول بدون اطلاع قبلی به مشترکان به پایان رسیده و قابلیت تمدید خودکار نیز ندارند، همین موضوع مشکلات و هزینههای سنگینی برای مشترکان به همراه داشته است.
وقتی بستههای اینترنت همراه اول به اتمام میرسد قابلیت تمدید خودکار وجود ندارند؛ در صورت رزرو نکردن بسته جدید، اینترنت مشترکان با نرخ تعرفه آزاد محاسبه میشود.
این اقدام همراه اول با اعتراض مشترکان این اپراتو همراه بوده است چرا که نبود امکان تمدید خودکار یعنی اینترنت با نرخ آزاد محاسبه میشود و مشترک از آن بیاطلاع است.
به نظر میرسد همراه اول اپراتور مهمی در کشور است که با ارائه بستههای متفاوت خود مشترکین زیادی را به خود جذب کرده، اما به لحاظ اقتصادی همراه اول از این طریق میتواند سود زیادی از مشترکان خود دریافت کند.
حذف قابلیت تمدید خودکار
مدتی قبل همراه اول قابلیت تمدید خودکار را بدون اطلاعرسانی به مشترکان خود حذف کرد و تنها پیامکی که به کاربران خود ارسال کرد این بود که میتوانند بستههای جدید خریداری کنند.
یکی از مشترکان این اپراتور به تجارتنیوز گفت: موضوع اتمام بستهها در زمان مناسبی به ما اطلاع داده نمیشود و این حق مشترکان است که چند روز قبل از به اتمام رسیدن بسته اینترنت به او اطلاع داده شود تا فرد بسته جدیدی بخرد.
این مشترک دائمی ادامه داد: این مشکل بسیاری از افراد است، اگر زمانی حواسمان به اتمام بسته نباشد، طی یک الی دو روز، حدودا معادل هزینه یک بسته سه ماهه روی قبض موبایل میآید که هزینه سنگینی است.
برای مشترکان دائمی که از بستههای اینترنت استفاده میکنند، در صورت اتمام بسته و در شرایطی که اطلاعرسانی درستی انجام نشود، مصرف اینترنت با تعرفهی آزاد میتواند باعث بالا رفتن هزینههای سنگین روی صورت حسابهای آنها شود. همچنین برای کاربران اعتباری موجب اتمام شارژ اعتباری آنها میشود.
به طور مثال اگر فردی که دارای کسبوکاری در پلتفرم اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی باشد، در زمانی که در حال برقرار ارتباط اینترنتی مانند لایو اینستاگرام باشد و بدون اطلاع قبلی بسته اینترنتی او به پایان برسد، ممکن است او با مشکل اساسی رو به رو شده یا حتی مخاطبان خود را از دست بدهد.
همچنین دانشجویانی که در زمان کرونا با استفاده از سامانههای آنلاین در کلاسهای مجازی شرکت میکنند، به اتمام رسیدن ناگهانی بسته اینترنت در دسترسی آنها اختلال ایجاد میکند و باعث از دست رفتن ارتباط آنها با کلاس و استاد میشود.
اتمام بسته اطلاعرسانی میشود
امیر کیهان، روابط عمومی همراه اول در خصوص این موضوع به تجارتنیوز گفت: از آنجایی که پیامک مصرف ۸۵ درصد بستههای اینترنت به صورت سیستمی برای همه کاربران دارای بسته ارسال میشود، احتمال دارد عدم دریافت پیامک به گوشی کاربر ارتباط داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه این مشکل مختص به همراه اول نیست و برای دیگر اپراتورها نیز رخ میدهد، توضیح داد: اگر پیامکی برای کسی ارسال نشده یا موبایل فرد در دسترس نبوده یا خاموش بوده است، فقط در این صورت ممکن است پیامک اطلاع رسانی اپراتور به دست افراد نرسد و اطلاعی از اتمام بسته نداشته باشند.
روابط عمومی همراه اول گفت: همچنین اگرچه اتمام بسته اینترنتی به اطلاع مشترکان اپراتور همراه اول میرسد؛ خود آنها نیز میتوانند با ارسال عدد صفر لاتین به شماره ۸۰۸۰، شمارهگیری کدهای دستوری #۰*۱۰۰* یا مراجعه به حساب کاربری «همراه من» در آدرس my.mci.ir از باقیمانده بسته اینترنت خود مطلع شوند.
ارسال نظر