معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، از راهبرد این شرکت برای تولید محصولات زنجیره پایین‌دست خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از مس پرس، معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، از راهبرد این شرکت برای تولید محصولات زنجیره پایین‌دست خبر داد.

غلامرضا ملاطاهری، معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، در حاشیه بازدید از غرفه شرکت مس در نمایشگاه زنجیره تامین صنایع معدنی کرمان، با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها، نمایش ظرفیت‌های موجود شرکت ملی مس است، اظهار کرد: مجتمع‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، توانمندی‌ها و نیازهای خود را در این نمایشگاه ارائه دادند که این امر موجب تقویت ارتباط با شرکت‌های سازنده و شرکت‌های دانش بنیانی است که می‌توانند در حوزه بومی‌سازی به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با شکل‌گیری این ارتباط موثر، بهره لازم را در حوزه تامین و تکمیل زنجیره ارزش محصولات مس، از این نمایشگاه ببریم.

ملاطاهری در ادامه تصریح کرد: ما علاوه بر نمایشگاه‌های حضوری، به دنبال برگزاری نمایشگاه‌های مجازی نیز هستیم که طی یک ماه آینده، تمامی محصولاتی که توسط شرکت‌های زیرمجموعه و مجتمع‌ها بومی‌سازی شده است، در آن نمایشگاه مجازی بارگزاری می‌شود و نیازمندی‌های شرکت نیز در آن اعلام می‌شود تا بتوانیم این ارتباط موثر را هرچه بهتر شکل دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیتی که در شرکت ملی صنایع مس ایران به لحاظ حجم معدن کاری و ظرفیت‌های تولید وجود دارد یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور است، گفت: رویکردهای ما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم در این زنجیره تامین، شرکت‌ها را توانمند کنیم و هرچه بیشتر آنها را درگیر کنیم تا بتوانند از ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران استفاده کنند که این امر، از برنامه‌ها و اهدافی است که اخیراً در استراتژی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز آمده است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، با بیان اینکه سعی داریم تا در زنجیره تامین، از زمانی که یک ایده شکل می‌گیرد آن را تا مرحله تجاری‌سازی هدایت کنیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر محصولات ما به تولید کاتد و مفتول محدود می‌شود، در چند ماه گذشته، چند طرح مطالعاتی را برای توسعه زنجیره پایین دست پیش بینی کردیم چرا که وقتی وارد زنجیره پایین دست می‌شویم، ارزش افزوده محصولات بعضاً تا ۲۰ برابر قیمت کاتد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه وزن دانشی تولید محصولات زنجیره‌پایین دست، بیشتر از وزن سرمایه‌گذاری آن است، نیاز به زمینه سازی برای کسب دانش فنی داریم و حمایت‌های لازم نیز از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران انجام خواهد شد.

ملاطاهری در پایان یادآور شد: یکی از رویکردهای ما آن است که بتوانیم در همایشی که به زودی در حوزه زنجیره ارزش و محصولات پایین دستی در کرمان برگزار می‌کنیم، با دعوت از صاحبان ایده و دانش، آنها را به سمت محصولات پایین دستی ترغیب کنیم و از آنجا که حجم سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه کمتر است انشالله به زودی با کمک بخش خصوصی، وارد تولید محصولات پایین دست خواهیم شد و آن را به سبد محصولات شرکت مس اضافه خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =