• ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
  • کد خبر: 55258
  • readingTime: ۳ دقیقه
کرمان

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ پروژه در حوزه صنعت و معدن استان کرمان آماده بهره‌برداری شده که این طرح‌ها در چله پایانی خدمت دولت سیزدهم به ارزش ۴۰ همت طی روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایراسین، محمدمهدی برادران امروز در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان افزود: این پروژه‌ها در حوزه تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن، مس و زغال سنگ تعریف شده که امیدوارم بتواند در توسعه این استان مؤثر واقع شود.

وی با تاکید بر رویکرد دولت در تکمیل زنجیره‌های پایین دستی عنوان کرد: عزم ایجاد صنایع پایین دستی، قطعه سازی، خدماتی و پایین دستی که در این دولت ایجاد شد در بین تمامی مردم شکل گرفته است.

تکمیل زنجیره ارزش افزوده در کرمان

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزی در حوزه صنعت معدن و تجارت، سهم استان کرمان را در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش دادیم که در این زمینه توجه به زنجیره ارزش افزوده داشتیم.

وی ادامه داد: کرمان در افق ۱۴۰۴ میزان ۴۲ میلیون تن از ۸۰ میلیون تن تولید کنسانتره کشور، ۳۲ میلیون تن گندله و ۱۷ میلیون از ۵۵ آهن اسفنجی کشور و ۱۱ میلیون تن شمش را تولید خواهد کرد.

فعالیت ۱۸ مگاپروژه در کرمان

برادران تصریح کرد: ۱۸ مگاپروژه در استان کرمان داریم که هرکدام از این پروژه‌ها با همکاری استانداری کرمان در مقیاس یک ذوب آهن اصفهان فعالیت می‌کنند و برخی از این پروژه‌ها جدید آماده بهره برداری شده که طی روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

وی یادآور شد: امیدوارم که در این مدت باقی مانده از دولت شهید رئیسی، بتوانیم کارهای نیمه تمام را کامل کنیم و در این زمینه با سفر به استان‌ها پروژه‌ها را حمایت می‌کنیم.

واردات موجود زیبنده کشور نیست

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: رئیس جمهور شهید در رسیدگی به مشکلات مردم، صنعت و واحدهای تولیدی شب و روز نمی‌شناختند و باوجود ظرفیت‌ها، توانمندی نیروی انسانی فرهیخته دانش محور، قدرت جوانی، مواد اولیه (فقط در استان کرمان بیش از ۴۲ عنصر مواد اولیه در معادن وجود دارد) و وجود صنایع پایه اما باز هم در برخی محصولات وارد کننده محصولات نهایی هستیم و این موضوع زیبنده کشور نیست.

وی ادامه داد: ما برخی کالاها را از دیگر کشورها وارد می‌کنیم و با این اقدام ارزش افزوده و اشتغال برای آن کشور است اما هزینه آن را ما پرداخت کنیم.

برادران عنوان کرد: خاطرات زیادی از توجه رئیس جمهور به صنعت برای من به یادگار مانده و هنوز دستورات و کلام ایشان در کارتابل اداری ما قرار دارد، این خاطرات باید مکتوب و مستند شود تا مردم بدانند که انتخابی درست انجام دادند.

وی افزود: انتخاب عنصری خدامحور، ساده زیست، پرکار و مردمی بودن رئیسی بازگو شده اما ویژگی اصلی این شهید اخلاص و اتصال به خداوند و ائمه اطهار (ع) بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر صمت ابراز داشت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری انسانی خدایی را انتخاب کردند و این مردم این مشی را ادامه خواهند داد زیرا هزینه زیادی برای آن دادند.

وی با اشاره به برکت خون شهدا برای کشور گفت: شهدایی که برای مسائل و مشکلات مردم روحی آزاد دارند، برای حفظ منافع نظام روحی آزادتر خواهد داشت و همانگونه که روح شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی به نظام کمک کرد، روح شهید رئیسی نیز همین گونه است.

حمایت رئیس جمهور شهید از صنعت

برادران در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شهرک سدید به صورت داوطلبانه توسط نیروهای فرهنگی تصریح کرد: رئیس جمهور هشت سفر به خوزستان و پنج سفر به کرمان داشتند و به واقع ما نتوانستیم پا به پای این شهید حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: سال ۱۴۰۰ دولت زمان تحویل حتی مشکل پرداخت حقوق داشت اما امروز از ارتقای صادرات و انعقاد پیمان‌های شانگهای و بریکس صحبت می‌کنیم.

امیر حسن زاده با بیان اینکه این اتفاقات ظرف مدت سه سال افتاد و فقط یک شهید می‌توانست آنها را انجام دهد تصریح کرد: کاندیدای جدیدی که در انتخابات رئیس جمهوری رأی می‌آورد دیگر دغدغه‌های ابتدای فعالیت دولت سیزدهم را ندارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دولت، واحدهای تولیدی و بین مردم باید وجود داشته باشد عنوان کرد: ما برای رفع موانع تولید پول و نیروی جدیدی اضافه نکردیم و با همین عده، منابع و قوانین مشکلات را حل کردیم اما همچنان با ایده آل فاصله داریم.

معاون استاندار کرمان با تاکید بر تأمین نیازها از داخل، نگاه صادرات محور، دانش و تولید محتوا برای صادرات و اقتصاد مقاومتی برای تولید اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید از خریدهای منازل مردم تا خلاقیت ادامه یابد.

بر اساس گزارش تسنیم، وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در اتفاقات اخیر کشور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک واژه خاص نیست بلکه دستور ولی و تفکر است و باید با این مدل کار کنیم و کشور را پیش ببریم.

۲۰۰ اثر در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بررسی و در این رویداد ۴۰ اثر برتر شناخته شدند که نشان اقتصاد مقاومتی را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =