رمز ارز

شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها در طول هفته گذشته به فاصله کمی تا سطح ترس رسید. برآیند هفتگی قیمت بیت‌کوین نیز ۵ درصد کاهش پیدا کرد با این حال داده‌های شبکه نشان می‌دهد نهنگ‌ها در کف‌های قیمتی فعلی در حال افزایش دارایی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته بارها به کمتر از ۶۰ هزار دلار رسید ولی با افزایش تقاضا دوباره به محدوده ۶۰ تا ۶۲ هزار دلار برگشت. با این حال برآیند قیمت بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته بیش از ۵ درصد منفی شد و شاخص ترس و طمع به عدد ۴۴ یعنی خنثی رسید. در صورت ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار رمزارزها انتظار می‌رود شاخص ترس و طمع در هفته آتی به محدوده کمتر از ۴۰ یعنی "ترس" برسد. این شاخص در طول ۱ ماه گذشته روند نزولی داشت.

ارزش بازار رمزارزها نیز ۲.۲۶ تریلیون دلار کاهش یافت. داده‌ها در صرافی‌های داخلی نشان می‌دهد با کاهش قیمت بیت‌کوین حجم معاملات کاهش یافته است. قیمت هر بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید، هر اتریوم نیز ۲۰۷ میلیون تومان معامله شد. با این وجود داده‌های شبکه نشان می‌دهد در هفته گذشته نهنگ‌ها مدام در حال خرید بیت‌کوین و اتریوم بودند. ابتدای هفته وقتی قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۶۰ هزار دلار رسید یک نهنگ بیش از ۱۵ هزار بیت‌کوین خرید و به کیف پول خود منتقل کرد.

خرید اتریوم و توکن‌های معروف این شبکه نیز توسط نهنگ‌ها شدت گرفته است. با اقدامات جدید SEC در جهت تأیید ETF اتریوم فعالان بازار در انتظار برای افزایش قیمت اتریوم در هفته‌های پیش‌رو هستند. در بازار رمزارزها با هر تأیید ETF قیمت رمزارزها رشد چشم‌گیری به ثبت می‌رساند.

بازار داغ ارزهای دیجیتال در پلت‌فرم‌های دیجیتال

ثبت آگهی در پلت‌فرم‌های آنلاین در حوزه ارزهای دیجیتال شدت گرفته است. تعداد زیادی از آگهی‌ها برای برگزاری دوره یا فروش پکیج‌های آموزشی هستند. فعالان این حوزه انواع مختلفی از پکیج‌های آموزشی را با قیمتی بین ۱ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان عرضه می‌کنند. بخش دوم آگهی‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است. کاربران مدعی‌اند با دریافت هزینه، سبدی از ارزهای دیجیتال با بازدهی بالا در کوتاه مدت معرفی خواهند کرد. برخی از آنها نیز آگهی‌هایی با عنوان جذب سرمایه‌گذار در پلت‌فرم‌های آنلاین منتشر می‌کنند. در این آگهی‌ها کارگزار مدعی است در قبال دریافت سرمایه از مردم، سود ثابتی به صورت ماهانه یا هفتگی پرداخت می‌کند.

هر چهار سال یک مرتبه با آغاز روند صعودی قیمت‌ها در بازار رمزارزها این آگهی‌ها در شبکه‌های مجازی و پلت‌فرم‌های آنلاین افزایش می‌یابد. بررسی نظرات ثبت‌شده زیر این آگهی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کاربران نسبت به خدمات رضایت ندارند. یک کاربر مدعی شد به صورت هفتگی ۵ درصد سود به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند. کاربر دیگری نوشت در پکیج‌های خود با قیمت ۱ میلیون تومان آموزش می‌دهد چگونه کمتر از ۲ ماه به درآمد ماهانه ۱۰ هزار دلار دست پیدا کنیم. بسیاری از کارشناسان در طول سال‌های گذشته وعده‌های مطرح شده در این آگهی‌ها را کذب می‌خوانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =