• ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
  • کد خبر: 57208
  • readingTime: ۱ دقیقه
رییس خانه معدن ایران

رئیس خانه معدن ایران گفت: سن ماشین‌آلات در بخش معدن با افزایش سوخت و کاهش راندمان همراه است.

به گزارش ایراسین، رئیس خانه معدن ایران گفت: قاعدتاً بخش تأمین ماشین آلات مورد نیاز و حتی جایگزینی آنها در بخش معدن با چالش‌هایی روبرو بوده است و این موضوع از دهه ۸۰ با چالش‌هایی روبرو بوده است، گاهی اوقات برخی از ماشین آلات دست دوم وارد می‌شود.

محمدرضا بهرامن گفت: به طور کلی بخش معدن کشور باید خودروهای بخش معدن را نوسازی کند و از اینکه ما بیایم برای بخش معدن برخی از مقررات سخت را اعمال کنیم به زنجیره بخش تولید بخش معدن ضربه وارد خواهد کرد، اگر به این بخش بها داده نشود قطعاً با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: امروز متأسفانه به بخش معدن به نگاه بخش تولید نگاه نمی‌کنند و حتی در تعرفه‌های گمرکی به ماشین آلات معدنی به عنوان خودرو نگاه می‌شود و این هم یک معضل است، با توجه به اینکه معادن در کشور روز به روز در حال افزایش است و همچنین تحریم‌ها برخی از کشورها نمی‌توانند ماشین آلات صنعتی به کشور ما وارد کنند.

رئیس خانه معدن ایران اضافه کرد: امروز بخش تولید کشور ما جوابگوی کل بخش معدن کشور است یا خیر؟ امروز در بیشتر معادن ما ماشین آلات صنعتی ظرفیت ۲۵۰ هزار تنی را می‌تواند جوابگو باشد و امروز کشور ما توان تولید این نوع ماشین آلات را دارد، امروز عمر ماشین آلات در بخش معدن ما حدوداً ۲۰ سال است و این سن ماشین آلات با افزایش سوخت و کاهش راندمان همراه است.

بهرامن گفت: متأسفانه امروز شرایط ماشین آلات صنعتی کشور ما مطلوب نیست و باید در این بخش بازنگری شود.

وی افزود: امروز ۵ درصد کل کشور ما تحت فعالیت‌های معدنی است در صورتی که ساختار زمین شناسی ما این اجازه را می‌دهد که ۵۰ درصد پوشش کشور تحت اکتشافات و فعالیت‌های معدنی قرار گیرد و متأسفانه ما از این ظرفیت و ثروت کشور استفاده نکرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =