به گزارش ایراسین، محمد رضا موثقی نیا در نشستی با کارکنان روابط عمومی ایمیدرو، افزود: امروزه با توجه به جایگاهی که این حوزه از اقتصاد در توسعه، اشتغال، ارزآوری و استقلال اقتصادی پیدا کرده نیاز به معرفی بیشتری دارد و این مهم با همکاری و مشارکت خبرنگاران و اهالی رسانه انجام شدنی است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، فراگیر شدن مفهوم معدن و زنجیره پایینی دستی را حیاتی خواند و تاکید کرد: عموم مخاطبان ما باید از اقدامات، تحولات معدن و صنایع معدنی و همچنین برنامههای توسعهای و توانمندیهای این بخش اطلاعات بیشتری کسب کنند که این امر در نهایت به اقبال بیشتر مردم برای حضور در این حوزه کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به ورود فناوریهای جدید به عرصه تولید محتوا، یادآور شد: دسترسی به تکنولوژیهای جدید و ورود سرمایه از مبادی مختلف، میتواند زمینه را برای تحقق اهداف توسعهای فراهم کند به شرط آنکه پیش از آن، بخش خصوصی و مردمی اطلاعات مورد نیاز برای حضور در حوزه معدن را کسب کنند.
موثقی نیا در ادامه گفت: امروزه هوش مصنوعی به ابزاری برای تولید محتوا در روابط عمومیها تبدیل شده و لازم است بخش معدن و صنایع معدنی نیز به دانش روز مجهز شود.
وی همچنین استفاده از تجهیزات جدید در تولیدات تصویری و گرافیکی را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حضور فعال و مؤثر در شبکههای اجتماعی یکی از راههایی است که میتواند حوزه معدن و صنایع معدنی را بیش از پیش معرفی کند.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو در عین حال به کاهش ورودیهای رشته معدن اشاره کرد و گفت: به رغم تمامی توانمندیهای این بخش در درآمدزایی و اشتغال، شاهد اقبال چندانی از سوی دانشجویان به رشتههای معدنی نیستیم که برای رفع این چالش باید با همکاریهای چندجانبه با مراکز علمی و دانشگاهی، این نقصیه را برطرف کرد.
موثقی نیا یادآور شد: طی دهههای اخیر بسیاری از شرکتهای معدنی ایجاد شده، رشد و توسعه یافته اند و اکنون به عنوان بزرگان و لیدرهای بازار بورس شناخته میشوند و سودهای قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران و سهامداران کرده اند.
وی تصریح کرد: تمامی این دستاوردها به سبب پتانسیلهایی است که در دل معدن نهفته شده و فرصتهای بسیاری نیز در آن وجود دارد.
معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش، کندی سیستمهای اداری و دولتی را یکی از چالشهای روابط عمومیها دانست و گفت: این حوزه نیز همانند دیگر بخشها، نیاز به افزایش ریسک پذیری دارد.
وی اظهار کرد: روابط عمومیها ویترین سازمان هستند و باید مراقب تصویر درون سازمانی و برون سازمانی یک مجموعه باشند.
موثقی نیا تاکید کرد: با همکاری سایر بخشها میتوان معرفی بهتری از توانمندیهای معدنی ارائه کرد اما اجرای برنامهها، به سبب تخصصی که در روابط عمومی وجود دارد باید در اختیار این بخش قرار گیرد و از موازی کاریها پرهیز کرد.
طی این دیدار، کارکنان روابط عمومی نیز به بیان دیدگاهها، نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و همچنین با برشمردن چالشهای موجود، راهکارهایی برای رفع مسائل موجود ارائه کردند.
ارسال نظر