• ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
  • کد خبر: 60110
  • readingTime: ۲ دقیقه
پوشاک

تعداد فروشگاه‌های اوتلت در بازار اصفهان در حال افزایش است. این فروشگاه‌ها در حوزه کفش و پوشاک فعالیت می‌کنند و کار آنها فروش محصولات تک‌سایز برندهای معتبر دنیاست. آنها تک‌سایزها و کالاهای فروش نرفته را با قیمت ناچیزی از برندهای معتبر جهان می‌خرند و در بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سال گذشته فروشگاهی با نام اوتلت در بازار اصفهان شروع به کار کرد و خیلی سریع مورد استقبال قرار گرفت و اکنون تعداد اوتلت‌ها در بازارهای مختلف شهر در حال افزایش است. فروشگاه‌های اوتلت به طور تخصصی کفش و پوشاک تک‌ساز برندهای معروف جهان را عرضه می‌کنند. آنها تک‌سازهای فروش نرفته از برندهای بزرگ را به صورت عمده و با قیمت ناچیزی می‌خرند و در بازار عرضه می‌کنند. در یک فروشگاه کفش اوتلت خریدار نمی‌تواند یک مدل کفش را بپسندد و سپس سایز آن را انتخاب کند، بلکه باید میان سایزها موجود، یک مدل را انتخاب کند.

اگر وارد فروشگاه اوتلت کفش شوید، هر بخش از ویترین مربوط به یک سایز کفش است و مدل‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. برندهای معروف در پایان هر فصل حراج‌های سنگینی برای محصولات خود برگزار می‌کنند، اوتلت‌ها این محصولات را با قیمت پایین‌تر می‌خرند. در اصفهان ابتدا اوتلت برندهای چینی مانند ۳۶۱ درجه و پیک رواج پیدا کرد، قیمت این کفش‌ها از نمونه‌های های‌کپی نیز کمتر بود و سپس فروشگاه‌های اوتلت آدیداس، اسکیچرز، پوما و هوکا نیز شروع به فعالیت کردند. خرید یک جفت کفش آدیداس در بازار اصفهان به بودجه‌ای بیش از ۱۰ میلیون تومان نیاز دارد ولی در اوتلت‌ها، کفش آدیداس را با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان عرضه می‌کنند، با این حال مشتری حق انتخاب بسیاری ندارد و باید در میان معدود مدل‌های فروش نرفته یک کفش را انتخاب کند.

حق انتخاب در سایزهای کم فروش مانند ۴۰ و ۴۱ بیشتر است ولی در سایزهای ۴۳ و ۴۴ متقاضیان دامنه انتخاب کمتری دارند. ضمن اینکه این کفش‌ها در حقیقت کفش‌های کم فروش در فروشگاه‌های اصلی بودند در غیر این صورت با قیمت اصلی به فروش می‌رسیدند. فروشگاه‌های لباس اوتلت نیز پس از کفش یکی پس از دیگری شروع به کار کردند. آنها امروز پوشاک برندهایی مانند جیوردانو، آن در آرمور و تیمبرلند را به صورت تک‌سایز و با قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه اصلی می‌فروشند ولی به طور معمول رنگ‌های پرفروش این لباس‌ها در فروشگاه‌های اصلی به فروش رسیده‌است و رنگ‌های فعلی کم فروش هستند. برای مثال در فروشگاه‌های اوتلت لباس، تی‌شرت‌های مردانه به ندرت مشکی هستند و بیشتر شامل رنگ‌های کم‌فروشی مانند صورتی، سبز و سایر رنگ‌های روشن می‌شوند.

یکی از فروشگاه‌های اوتلت در زمینه شلوار جین، یک مدل از شلورهای برند معروفی را با قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشد. البته فقط سایز ۳۲، ۳۶ و ۳۸ این شلوار موجود است، ضمن اینکه رنگ شلوار نیز کم تقاضاست ولی قیمت این شلوار کمتر از یک سوم فروشگاه اصلی است.

فروشگاه‌های اوتلت در طول یک سال گذشته با طرح‌هایی مانند ۳ تا بخر ۱۰ تا ببر، یا تخفیف‌های چند ده درصدی مورد توجه مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند. با وجود محدودیت انتخاب در سایز، رنگ و مدل ولی به دلیل قیمت پایین برندهای معروف بازار جهان، استقبال از اوتلت فروشان بالاست و به دنبال آن تعداد فروشگاه‌های اوتلت در حال افزایش است. فروشگاه‌داران معتقدند سود فروش آنها مانند سایر فروشگاه‌های کفش و پوشاک است ولی به دلیل قیمت پایین متقاضیان بالاتری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =