بازار مسکن

براساس گزارش‌های بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در تهران در تیرماه ۱۴۰۳ به ۸۷.۴ میلیون تومان رسید. درمقابل بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد امکان خرید آپارتمان‌های معمولی در بالاشهر، املاک لوکس در مناطق میانی و پنت‌هاوس‌های اقتصادی در بازار مسکن اصفهان با پرداخت ۸۷میلیون تومان در ازای هرمترمربع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در تیرماه ۱۴۰۳ به ۸۷.۴ میلیون تومان رسید که این رقم از افزایش ۱.۸ درصدی بهای مسکن در تهران نسبت به خرداد ۱۴۰۳ حکایت می‌کند. همچنین جزئیات این گزارش نشان می‌دهد تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیرماه به ۳.۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به خرداد ۱۴۰۳ و تیر ۱۴۰۲ به ترتیب ۸.۱ درصد کاهش و ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است. با این حال این سوال مطرح می‌شود که با پرداخت حدود ۸۷ میلیون تومان در ازای هر مترمربع ملک یعنی متوسط قیمت ملک در تهران، در کدام مناطق اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ امکان خرید مسکن وجود دارد؟

آپارتمان‌های معمولی در بالاشهر اصفهان

۸۷ میلیون تومان معادل قیمت یک مترمربع آپارتمان معمولی در مناطق بالا شهر اصفهان است. بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد قیمت هر مترمربع آپارتمان‌های لوکس و نوساز با متراژ بالا در محله‌های بالا شهر اصفهان به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد و با پرداخت ۸۷ میلیون تومان در ازای هر مترمربع تنها امکان خرید آپارتمان‌هایی با عمر ساخت کم‌تر از ۱۰ سال و متراژ حداکثر ۲۰۰ مترمربع وجود دارد، از جمله این املاک باید به آپارتمان ۱۱۰ مترمربعی دو خواب با سه سال عمر بنا در خیابان نظر غربی با قیمت ۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیارد تومان، آپارتمان ۱۴۰ مترمربعی سه خواب در خیابان آپادانا ساخت سال ۹۷ با بهای ۱۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، آپارتمان ۱۳۵ مترمربعی دو خواب در خیابان توحید با چهار سال قدمت با بهای ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان، آپارتمان ۱۷۰ مترمربعی سه خواب در خیابان نظر شرقی ساخت سال ۹۴ با قیمت ۱۵ میلیارد تومان، آپارتمان ۱۸۰ مترمربعی چهار خواب در دشتستان با شش سال عمر بنا با بهای ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۸۲ مترمربعی سه خواب در مهرآباد با سه سال عمر بنا به ارزش ۱۶ میلیارد تومان اشاره کرد.

مبلغ پیشنهادی در تعدادی از آگهی‌های فروش املاک ویلایی در مناطق بالا شهر اصفهان نیز در ازای هر مترمربع ۸۷ میلیون تومان است. این دسته املاک متراژ بالایی یعنی بیش از ۲۰۰ مترمربع داشته و در مناطقی از قبیل جلفا، خیابان مشتاق و توحید واقع شده‌اند. در مقابل املاک ویلایی با چنین قیمتی در اصفهان عمر بسیار بالایی دارند، به طوری که اکثر خریداران فقط برای زمین و با هدف ساخت آپارتمان‌های چند طبقه این املاک را خریداری می‌کنند، مانند خانه ویلایی ۲۹۰ مترمربعی در جلفا ساخت سال ۷۰، خانه ویلایی ۲۵۰ مترمربعی در خیابان مشتاق با ۲۹ سال قدمت و خانه ویلایی جنوبی و شمالی ۳۰۰ مترمربعی در توحید ساخت سال ۷۳ که مشتریان باید در ازای هر مترمربع این املاک ویلایی ۸۷ میلیون تومان بپردازند.

آپارتمان‌های لوکس در مناطق میانی اصفهان

میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در تیرماه ۱۴۰۳ حوالی ۸۷ میلیون تومان برآورد شد. در مقابل با چنین بودجه‌ای امکان خرید یک آپارتمان لاکچری و کلید اول در بسیاری از مناطق میانی اصفهان مانند خیابان بزرگمهر، هشت بهشت، تالار، ناژوان، حکیم نظامی و… وجود دارد. پارکت و کمد دیواری از جنس چوب طبیعی، کابینت‌های های‌گلاس، سیستم روشنایی و ایمنی هوشمند، دو تا سه پارکینگ مسقف شخصی سازی‌شده، اتاق خواب‌های مستر، شیرآلات اروپایی و اجاق گاز و فر توکار از جمله امکانات این آپارتمان‌ها محسوب می‌شود. بر اساس جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین قیمت پیشنهادی مالکان برای هر مترمربع این آپارتمان‌های صفر ۸۷ تا ۸۸ میلیون تومان است، مانند آپارتمان ۱۷۳ مترمربعی سه خواب در بزرگمهر با قیمت ۱۵ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، آپارتمان ۱۸۰ مترمربعی سه خواب در ناژوان با بهای ۱۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و آپارتمان ۲۵۰ مترمربعی دوبلکس چهار خوابه در خیابان تالار با بهای ۲۲ میلیارد تومان.

پنت‌هاوس‌های اقتصادی اصفهان

قیمت متداول هر مترمربع از پنت‌هاوس‌های اصفهان به بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد و هر مترمربع پنت‌هاوس‌های مدرن و نوساز نصف‌جهان با نمای زاینده‌رود حوالی ۲۰۰ میلیون تومان یا بیشتر قیمت دارند. با این حال سازندگان اصفهانی به تازگی به احداث پنت‌هاوس‌های اقتصادی در محله‌هایی ازجمله بزرگمهر، باغ دریاچه، آبشار، کاوه و… روی آورده‌اند که خرید هر مترمربع آن‌ها کمتر از ۹۰ میلیون تومان آب می‌خورد. پنت هاوس ۲۰۰ مترمربعی سه خواب در کاوه با بهار خواب ۴۰ مترمربعی، پنت‌هاوس ۲۵۰ مترمربعی دو خواب در بزرگمهر با بهار خواب ۱۱۰ مترمربعی و پنت‌هاوس ۲۷۰ مترمربعی سه خواب با ۷۵ مترمربع بهار خواب در شمار پنت‌هاوس‌های اقتصادی نصف‌جهان قرار می‌گیرند. اگرچه این پنت‌هاوس‌ها از تجهیزات و طراحی جدیدی برخوردارند ولی خبری از نمای زاینده‌رود در این املاک نیست و فقط در بالاترین طبقه یعنی هشتم تا دوازدهم قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =