• ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
  • کد خبر: 61022
  • readingTime: ۱ دقیقه
مخزن

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان از تصویب طرح احداث مخازن ۲۰ هزار تنی روغن خام خوراکی برای نخستین بار در این استان خبر داد.

به گزارش ایراسین، محسن ضیایی اظهار کرد: این طرح راهبردی با پیشنهاد اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان و تصویب اعضای مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: مخازن ۲۰ هزار تنی روغن خام خوراکی در محوطه مجتمع ذخیره سازی سیلوی شهید موسوی در شهر بهارستان احداث می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: با توجه به مرکزیت این استان، فعال بودن چند کارخانه تصفیه و تولید روغن خوراکی و همچنین متصل بودن مجتمع شهید موسوی به راه‌آهن سراسری، مقرر شد این مخازن در اصفهان احداث شود.

ضیایی اضافه کرد: تأمین ذخایر راهبردی و کالاهای اساسی کشور و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی این کالاها از مهمترین اهداف احداث مخازن روغن خوراکی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، تقویت زیرساخت‌های ذخیره‌سازی کالاهای راهبردی (استراتژیک)، کاهش هزینه‌های تمام شده نگهداری کالاهای اساسی و توسعه اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

مخازن نگهداری و ذخیره‌سازی روغن خوراکی برای مصارف صنعتی و انسانی بسیار حائز اهمیت است و برای انواع روغن‌های گیاهی، حیوانی و مواد چربی استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =