معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: یک دستگاه آمبولانس و لوازم و تجهیزات ایمنی در پایگاه امداد و نجات طزره شهرستان دامغان به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال مستقر شد.

به گزارش ایراسین، یادگار احمدی اظهار کرد: برای تجهیز و ارتقا خدمات امدادرسانی و نجات در معادن زغال سنگ طزره دامغان، آمبولانس و لوازم و تجهیزاتی امدادی و ایمنی توسط وزارت صمت اختصاص داده شد و در پایگاه امداد رسانی و نجات منطقه طزره در شهرستان دامغان استقرار یافت.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد معادن زغال سنگ و گستردگی نیروی کار در منطقه طزره، این آمبولانس با تجهیزات کامل و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهبود و ارتقا خدمات امدادرسانی و نجات به معادن اختصاص یافت و در آئینی با حضور مسؤولان استانی و منطقه، این دستگاه آمبولانس به پایگاه امداد و نجات تحویل داده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان تصریح کرد: لوازم و تجهیزات امداد و نجات از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی، کمپرسور شارژ، ست هیدرولیک امدادی، جک هیدرولیک، تجهیزات و وسایل مورد نیاز آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به پایگاه امداد و نجات تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: در منطقه طزره ۴۳ معدن زغال سنگ با ظرفیت اسمی حدود ۵۰۰ هزار تن در سال فعالیت می‌کنند که بالغ بر یکهزار و ۸۰۰ نفر در این معادن مشغول به فعالیت هستند.

اهمیت معادن زغال سنگ طزره دامغان

شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تأمین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کُک شو، در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخایر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان‌ده را تجربه کرد.

این شرکت سال ۱۳۴۹ آغاز به کارکرد و عمده فعالیت آن شامل اکتشاف، بهره برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ جهت تأمین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.

ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =