استخراج طلا

قیمت طلا جهانی در سال ۲۰۲۴ باتوجه به شرایط اقتصاد جهانی روند صعودی قوی را تجربه کرد. شرکت‌های معدنی نیز به دنبال این موضوع بر استخراج و تولید طلا متمرکز شدند که نتیجه آن کسب درآمد دو تا سه برابر بیشتر در ماه‌های جولای تا سپتامبر نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از افزایش دو تا سه برابری درآمد معدنچیان طلا در سراسر دنیا در فصل سوم سال ۲۰۲۴ یعنی ماه‌های جولای تا سپتامبر حکایت می‌کند. طبق جزئیات این گزارش سود استخراج و تولید هر انس طلا از معادن در این دوره زمانی افزایش چشمگیری پیدا کرده است و معدنچیان بزرگ طلا به طور متوسط ۷۹۵ دلار در هر انس درآمد داشتند که بیانگر رشد ۳۵ درصدی درآمد سالانه آن‌هاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد معدنچیان طلا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در ازای استخراج هر انس طلا ۶۲۲ دلار درآمد کسب کرده‌اند و این رقم در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۴ به ۶۵۰ دلار بابت هر انس طلا رسید. درنهایت درآمد معدن‌کاران فعال در حوزه تولید طلا در طول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۲۰۲۲ حدود ۴۲ درصد رشد داشت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند میزان رشد درآمد معدنچیان طلا در انتهای سال ۲۰۲۴ با توجه به شرایط اقتصاد جهانی به رقم تاریخی خواهد رسید چرا که قیمت طلا جهانی در طول سال ۲۰۲۴ در پی تغییرات نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو و افزایش تنش‌ها در منطقه روند صعودی پر قدرتی را تجربه کرد و در سال جاری نزدیک به ۳۵ رکورد قیمت را به ثبت رساند. شرکت‌های معدنی نیز به دنبال این موضوع بر استخراج و تولید طلا متمرکز شدند که نتیجه آن کسب درآمد دو تا سه برابر بیشتر در سه ماه سوم سال جاری نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ بود. همچنین مطابق نمودار زیر، ارزش سهام شرکت‌های معدنی فعال در حوزه تولید طلا از سال ۲۰۲۱ تا انتهای سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجه‌ای را تجربه کرد.

فصل تاریخی برای معدنچیان طلا در جهان / افزایش دو تا سه برابری درآمد معدنکاران طلا

اثرات منفی افزایش استخراج طلا بر منابع موجود

شرکت‌های معدنی تولیدکننده طلا نه تنها در طول سال میلادی جاری موفق به کسب سود، افزایش درآمد و ارزش سهام شرکت‌های خود شدند، بلکه اعداد و ارقام منتشر شده از سوی این شرکت‌ها بیانگر کاهش هزینه‌های معدنی در سال ۲۰۲۴ است. به بیان دیگر استخراج‌کنندگان بزرگ طلا در دنیا در ازای استخراج هر انس طلا در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ متحمل هزینه کمتری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ شده‌اند. از سوی دیگر افزایش قیمت طلا جهانی توجه افراد زیادی را به خرید طلا جذب کرده است تا میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه حتی توسط بانک و مؤسسات مالی بزرگ جهان بالا رود. با این حال کارشناسان حوزه صنعت و معدن معتقدند افزایش استخراج و تولید طلا در طول سال جاری بر میزان منابع موجود طلا در جهان تأثیر منفی گذاشته است و بزودی شرکت‌های معدنی با کاهش منابع طلا مواجه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =