تولید مس

طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران قیمت مس در روزهای باقی مانده سال ۲۰۲۴ تحت تاثیر اقتصاد جهانی روندی صعودی پیدا می‌کند. کشور پرو با درنظر گرفتن این موضوع میزان استخراج و تولید فلز سرخ خود را طول ماه آگوست ۱۱ درصد افزایش داد و پرچمدار افزایش تولید مس در آگوست ۲۰۲۴ شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت فلزات اساسی در بازار جهانی طی روزهای گذشته وضعیت متفاوتی را پشت سر گذاشت و بهای بعضی از فلزات همچون آلومینیوم تا حدودی افزایش یافت ولی قیمت فلزاتی مانند مس در ثبات به سر می‌برد. با این حال تحلیل‌گران بازار فلزات پیش‌بینی می‌کنند قیمت مس در روزهای باقی مانده سال ۲۰۲۴ تحت تأثیر عواملی از قبیل کاهش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال‌رزرو، ارائه بسته‌های حمایتی چین و بهبود تقاضا برای مس در بازار داخلی این کشور، فرارسیدن فصل اوج تقاضا و… روندی صعودی به خود می‌گیرد. به دنبال این موضوع تولیدکنندگان مس در سراسر جهان از ابتدای آگوست به تکاپو افتاده‌اند تا مس بیشتری تولید و به بازار عرضه کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور پرو به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان، پرچمدار افزایش تولید مس در ماه آگوست است و شرکت‌های معدنی فعال در حوزه مس در این کشور موفق به استخراج و تولید ۲۴۶۵۶۸ تن فلز سرخ در آگوست ۲۰۲۴ شدند که این رقم بیانگر افزایش ۱۱ درصدی تولید مس پرو در آگوست نسبت به هفت ماه ابتدایی سال جاری است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت انرژی و معادن پرو، معدنچیان این کشور طی ماه‌های مارس تا جولای از میزان استخراج مس خود باتوجه به رکود اقتصادی چین کاستند ولی با انتشار اخبار مثبت در خصوص قیمت مس در روزهای باقی مانده سال ۲۰۲۴، استخراج و تولید فلز سرخ در این کشور مجدد در آگوست بالا رفت. در نتیجه تولید مس پرو در ماه آگوست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح ماهانه از ابتدای سال جاری تا به امروز رسید. در این میان شرکت معدنی گلنکور آنتامینا ( Glencore’s Antamina) بیشترین حجم مس را نسبت به دیگر شرکت‌های معدنی پرو طی ماه آگوست تولید کرد.

فرصت طلایی برای فروش مس پرو

اگرچه پرو در آگوست میزان تولید مس خود را به بالاترین سطح نسبت به هفت ماه ابتدایی سال میلادی جاری رساند، ولی برآوردها از کاهش حجم ذخیره مس در این کشور حکایت می‌کند، تاجایی‌که میزان ذخیره مس پرو از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ به ۱.۷۶ میلیون تن رسید که ۰.۷ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است. به گفته وزیر انرژی و معادن پرو تقاضا برای مس پس از گذشته هفت ماه از سال میلادی بهبود پیدا کرده و معدنچیان باید با بالا بردن سطح بهره‌برداری و تولید مس از این فرصت نهایت استفاده را کنند. دولت پرو نیز انتظار دارد مجموع تولید مس در این کشور در سال جاری به ۲.۸ میلیون تن برسد تا پرو به هدف خود یعنی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید فلز سرخ در جهان نزدیک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =