گرافیت

تولید گرافیت در کانادا از سال ۲۰۲۵ دو برابر افزایش خواهد یافت. طبق برآوردها معدن Lac des Iles در کانادا دارای بیش از سه میلیون تن گرافیت با عیار متوسط است که متصدی آن درصدد اعمال تغییراتی در این معدن است تا ظرفیت تولید گرافیت آن به ۲۵هزار تن درسال افزایش یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایراسین، کانادا میزان استخراج و تولید سنگ معدنی گرافیت را در سال ۲۰۲۵ دو برابر افزایش خواهد داد. معدن Lac des Iles در ۱۵۰ کیلومتری شمال غربی مونترال قرار دارد که از حجم بالایی سنگ معدنی گرافیت برخوردار است و طبق برآوردها این معدن دارای بیش از سه میلیون تن گرافیت با عیار متوسط است. هیگ ژاکمین (Hugues Jacquemin)، مدیرعامل پروژه استخراج گرافیت Lac des Iles به تازگی از آغاز پروسه تعمیرات در این معدن بزرگ خبر داد که این پروسه تعمیرات با هدف افزایش تولید گرافیت از این معدن از دوم نوامبر ۲۰۲۴ آغاز و تا ششم ژانویه ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. برآوردها حاکی از آن است که با اعمال تعمیرات در این معدن، میزان استخراج و تولید گرافیت در کانادا دو برابر افزایش خواهد یافت تا کانادا از سال آینده نیازی به واردات گرافیت نداشته باشد. بر اساس توضیحات مدیرعامل پروژه استخراج گرافیت Lac des Iles به منظور اطمینان از افزایش تولید پایدار گرافیت در کانادا از سال ۲۰۲۵، یک گودال و تونل جدید در این معدن احداث خواهد شد تا بهره برداری گرافیت تسهیل شود و ظرفیت تولید گرافیت از این معدن از حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تن به ۲۵ هزار تن در سال برسد. همچنین با اعمال این تغییرات، عمر معدن Lac des Iles هشت سال بالا خواهد رفت.

کانادا درصدد تأمین نیاز گرافیت شرکت تسلا

گرافیت به دلیل داشتن خاصیت رسانایی الکتریکی بالا در ساخت الکترودهای کوره‌های قوس الکتریکی، باتری‌ها، صفحات خورشیدی و… کاربرد دارد. چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گرافیت در جهان در نوامبر ۲۰۲۳ عرضه گرافیت به بازار جهانی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. در واقع کاربرد این سنگ معدنی در باتری خودروهای الکتریکی منجر به اعمال محدودیت صادرات گرافیت در چین شد که نتیجه آن افزایش قیمت این سنگ معدنی بود. طبق جدیدترین اخبار منتشر شده شرکت تسلا جهت تولید خودروهای برقی خود برنامه مشخصی برای تأمین لیتیوم، گرافیت و کبالت از طریق کانادا دارد. مدیرعامل پروژه استخراج گرافیت Lac des Iles نیز به دلیل برخورداری این معدن از منابع بالای گرافیت، مسئولیت تأمین گرافیت شرکت تسلا را به عهده گرفته است و به منظور تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز شرکت تسلا به گرافیت تغییراتی در این معدن ایجاد خواهد کرد. دولت کانادا به تازگی حمایت خود را از پروژه Lac des Iles اعلام کرد چرا که کانادایی‌ها در تلاش‌اند نه تنها میزان واردات گرافیت از چین را به صفر برسانند بلکه بازار جهانی این سنگ معدنی را در دست گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =