• دیروز ۱۶:۲۰
  • کد خبر: 63088
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بازرسی‌ها منجر به پلمب ۲ معدن غیر ایمن استان شد.

به گزارش ایراسین، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: استخراج زیرزمینی و حفر تونل غیر ایمن سبب شد این ۲ معدن در شهرستان اسفراین پلمب شود.

وی افزود: بررسی میدانی و اظهارات ۲ نفر از نگهبانان حاکی از این است که حفاری، استخراج و برداشت مواد معدنی شبانه انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: معادن مزبور شامل معدن سرب و روی و معدن آهک است که با رویکرد جلوگیری از وقوع حادثه با دستور دادستان پلمب شد.

وی تصریح کرد: یک معدن نیز به ایجاد تونل قائم، ارتفاع غیر استاندارد با شیب منفی و شکاف‌های غیر ایمن پلمب شد، در این معدن احتمال ریزش و سقوط سنگ بر دهانه تونل و مسدود شدن دهانه تونل و محبوس شدن افراد وجود داشت که دستور توقف و مسدود سازی دهانه تونل از طریق مراجع قضائی صادر شد.

حاجی بگلو گفت: رعایت نکردن ضوابط ایمنی از جمله استفاده از کفش و کلاه ایمن، همچنین نداشتن گواهینامه اپراتورهای دستگاه‌های بیل مکانیکی از دیگر مواردی بود که سبب پلمب این معادن شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: قریب به اتفاق معادن استان، روباز است و بر این اساس نظارت‌ها لازم از محیط کار و فعالیت در این معادن انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =