آزادراه اصفهان شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز در سال جاری گفت: تنها مشکل سرمایه‌گذار، چگونگی تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه است که می‌تواند حدود دو ساعت و نیم این مسیر را برای مردم کوتاه کند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، خیراله خادمی اظهار کرد: آزادراه اصفهان-شیراز طولانی‌ترین مسیر آزادراهی کشور بوده که در طرح‌های اولویت‌دار سال جاری برای بهره‌برداری قرار گرفته و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه هفتم آن نیز به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند و قطعه هشتم این آزادراه را به کنارگذر غربی شیراز وصل خواهد شد که البته مراحل قرارداد آن را نیز آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در وهله نخست در صدد افتتاح و بهره‌برداری از قطعه یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر هستیم چرا که مراحل زیرسازی آن پایان یافته و در مراحل روسازی نیز یک لایه از آسفالت این آزادراه به صورت کامل انجام شده و لایه دوم نیز حدوداً تا بیش از ۴۰ کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: دولت سهم ۵۰ درصدی خود را برای ساخت و تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز پرداخت کرده و بزرگترین مشکل در این زمینه چگونگی تامین اعتبار مورد نیاز سرمایه‌گذار برای تکمیل این پروژه بزرگ در حوزه حمل و نقل است که اتمام این پروژه حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و اگر این مشکل حل شود، نگرانی بابت انجام عملیات اجرایی آن وجود ندارد و باید به فکر تکمیل آسفالت و نصب تجهیزات مانند نیوجرسی و خط کشی‌ها باشیم که نهایتاً تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.

خادمی اعلام کرد: هفته آینده جلسه‌ای با سرمایه‌گذار که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود برای تامین منابع مالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این آزادراه می‌تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر و معادل حدود دو ساعت و نیم مسیر سفر بین اصفهان تا شیراز را برای مردم کوتاه کند و از آنجا که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است، در تلاشیم تا در سال جاری هر چه سریعتر این آزادراه را افتتاح کنیم چرا که مهم‌ترین و طولانی ترین آزادراه کشور است که در سال جاری آن را در اولویت طرح‌های خود قرار داده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =