به گزارش ایراسین، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: برقی سازی خودرو و تاکسی یک پروژه ملی است که از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت و ما نیز در این راستا با وزارت صمت و خودروسازان داخلی در بحث واردات خودروهای برقی کار را شروع کردیم و از سوی دیگر شهرداری تهران هم راستا اقدام به واردات خودروی برقی کرده است.
شادی مالکی ادامه داد: امسال شاهد وارد شدن ۲۵ هزار خودروی برقی سدان و ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ خودروی برقی از طریق خودروسازان داخلی ذیل توافق نامه با وزارت صمت خواهیم بود و در کل نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران میشود.
مالکی گفت: از هفته گذشته تاکنون قرارداد نزدیک به ۱۰ هزار خودرو با خودروسازان داخلی منعقد کردیم و یک هزار دستگاه خودرو نیز هم اکنون در تهران است؛ این خودروها پلاک ملی گرفتهاند و در صف دریافت پلاک تاکسی هستند.
وی تاکید کرد: خودروهای وارداتی استانداردهای لازم را از مراجع ذیربط را دریافت کردهاند و از چند روز آینده ثبت نام از تاکسیرانانی که خودروی فرسوده دارند را آغاز میکنیم.
مالکی یادآور شد: به ازای خروج یک دستگاه خودروی فرسوده یک دستگاه تاکسی برقی جایگزین میشود و به محض دریافت پلاک تاکسی، این خودروها فعال میشوند و حتی مسیر حرکت آنها هم مشخص شده است.
وی در مورد حدود قیمت تاکسی برقی هم گفت: قیمت توسط سازمان حمایت و توسط وزارت صمت اعلام میشود اما بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان بر اساس نوع خودرو متفاوت است.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: تسهیلاتی برای رانندگان از طریق شهرداری و انعقاد قرارداد با صندوق کارآفرینی امید با کارمزد پایین و بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفتهایم و از طریق ماده ۱۲ هم یارانهای هم از سوی دولت داده میشود که قیمت خودرو برای تاکسیران منطقی شود.
بر اساس گزارش ایسنا، مالکی در مورد ایستگاههای شارژ خودروی برقی هم اضافه کرد: هم اکنون ۱۵ ایستگاه در شهر تهران با ۷۴ نازل داریم که تا پایان امسال ۹۳۰ نازل دیگر در قالب ۹۶ ایستگاه نصب میشود.
وی در مورد خدمات پس از فروش خودروهای برقی هم تاکید کرد: خودروسازان متعهد شدهاند که به ازای هر ۳۳۰ خودرو یک بخش تعمیرگاهی داشته باشند ضمن اینکه نرخ کرایه هم بر اساس لایحهای که به شورای شهر ارسال میشود، مشخص خواهد شد.
ارسال نظر