بازار طلا

بازار طلا و سکه در هفته ابتدایی فصل تابستان برخلاف انتظارات بر مدار صعود قرار گرفت. پیش‌ از این انتظار می‌رفت قیمت‌ها در این بازار تا پایان انتخابات ریاست جمهوری ثابت بماند ولی نوسانات نرخ ارز در بازار غیر رسمی منجر به رشد قیمت طلا شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طلای آبشده و سکه امامی در نخستین هفته از فصل تابستان افزایش یافت و به محدوده‌های قیمتی مهمی رسید. فعالان بازار افزایش نرخ دلار در بازار غیررسمی را دلیل اصلی صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا معرفی می‌کنند. در اواسط هفته گذشته قیمت دلار در بازار غیررسمی به مرز ۶۱ هزار تومان رسید. به دنبال آن قیمت طلای آبشده به کانال ۱۵ میلیون تومان صعود کرد.

صعود قیمت سکه و طلا با آغاز نخستین هفته فصل تابستانطلای آبشده در طول هفته‌های گذشته تا کانال ۱۴ میلیون تومان عقب‌نشینی کرده بود و بسیاری از تحلیل‌گران منتظر کاهش قیمت طلای آبشده به کانال ۱۳ میلیون تومان بودند ولی برخلاف انتظارات این هفته طلای آبشده در یک روند صعودی قوی ابتدا از سطح ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گذشت و سپس تا ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پیش‌رفت. محمد مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد در فاصله یک هفته‌ای تا انتخابات ریاست جمهوری قیمت طلا چنین جهشی را تجربه کند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدتی بازار طلا، روند معاملاتی خود را متوقف کرده بودند و کار خود را تا پایان انتخابات تعطیل کردند ولی طلا برخلاف انتظار آنها موج صعودی قوی را آغاز کرد. مؤمنی دراین‌باره گفت: انتظار می‌رفت هفته اول تیرماه معاملات در بازار طلا کم‌نوسان باشد ولی به صورت دیگری رقم خورد. همین موج افزایشی قیمت سکه امامی را از کانال ۳۹ میلیون به ۴۲ میلیون تومان افزایشی کرد.

هفته گفته قیمت‌ها در بازار سکه امامی با جهش حدود ۳ میلیون تومانی همراه بود.

صعود قیمت سکه و طلا با آغاز نخستین هفته فصل تابستان

سکه امامی حدود ۴ مرتبه به سطح ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برخورد کرد و هر بار مورد حمایت خریداران قرار گرفت. برخی از معامله‌گران منتظر بودند قیمت سکه کف ۳۹ میلیون تومان را بشکند و به کانال‌های پایین‌تر نفوذ کند ولی حمایت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دوباره مانع از ریزش قیمت سکه امامی شد و قیمت‌ها را ابتدا تا ۴۱ میلیون تومان و سپس ۴۲ میلیون تومان صعودی کرد.

افزایش قیمت سکه امامی نیز در هفته اول تابستان به دور از انتظار بود. مؤمنی فعال طلای اصفهان در این باره گفت: فکر می‌کردیم سکه امامی تا ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان صعودی شود ولی انتظار فتح قله ۴۲ میلیون تومان را نداشتیم. در صورت ادامه روند صعودی در بازار طلا انتظار می‌رود قیمت سکه امامی تا سقف تاریخی خود پیش‌روی کند. ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۴۵ میلیون تومان ایستگاه‌های بعدی سکه امامی هستند. طلای آبشده نیز در صورت ادامه روند صعودی مقاومت مهمی در قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد آنها تا پایان انتخابات ریاست جمهوری نظر مشخصی از ادامه روند صعودی یا آغاز یک روند نزولی در بازار طلا ندارند. برخی از آنها نیز معتقدند برای مشخص شدن روند قیمتی طلا باید منتظر آغاز دولت جدید در شهریورماه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =